آفتاب

بررسی بندهای فرهنگی لایحه بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس

بررسی بندهای فرهنگی لایحه بودجه در کمیسیون فرهنگی مجلس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از بررسی بندهای فرهنگی لایحه بودجه، پیشنهادات نمایندگان و پیشنهادات دستگاه‌ها در لایحه بودجه 94 در جلسه امروز (یکشنبه) این کمیسیون خبر داد.

حجت‌الاسلام طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی تبصره‌های ارجاعی به کمیسیون را در کنار پیشنهادات نمایندگان و دستگاه‌ها مورد بررسی قرار داد از جمله رایگان شدن هزینه‌های مصرفی آب، برق و گاز مساجد، حسینیه‌ها، اماکن دینی، اقلیت‌های دینی، حوزه های علمیه و خانه‌های عالم روستایی که سال گذشته نیز در بودجه آمده بود و امسال هم در لایحه دولت پیش‌بینی شده بود در کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید.

وی افزود: کمیسیون فرهنگی همچنین پیشنهاد دولت در لایحه بودجه برای پرداخت با اولویت مطالبات آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا را به تصویب رساند و مقرر کرد که مطالبات آزادگان در اولویت پرداخت بدهی‌های دولت قرار گیرد. البته این رقم در لایحه پیشنهادی دولت سه هزار میلیارد تومان دیده شده بود که کمیسیون آن را به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

طاهری یادآور شد: کمیسیون فرهنگی همچنین در مورد واگذاری واحدهای خدماتی، رفاهی و مجتمع‌های فرهنگی به اشخاص صاحب صلاحیت بحث و بررسی کرد و پیشنهاداتی در این زمینه مطرح شد که ادامه آن به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

انتهای پیام

کد N658737

وبگردی