آفتاب

تابش: نگاهی ویژه به بحث عدالت اجتماعی در رسیدن به توسعه متوازن موثر است

تابش: نگاهی ویژه به بحث عدالت اجتماعی در رسیدن به توسعه متوازن موثر است

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی دور شدن از عدالت اجتماعی را خطری جبران‏‏‌ناپذیر برای کشورها خواند و از آن به عنوان یکی از مولفه‎‎های توسعه پایدار یاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، محمد رضا تابش یکی از مؤلفه‎‎های بسیار مهم و تاثیرگذار بر قدرت‏‏‌های بزرگ دنیا را پیشرفت در امور اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: قدرت اقتصادی یک کشور می‏‏‌تواند وجهه‏‎‏ای تاثیرگذار بر جایگاه آن کشور در دنیا داشته باشد که مطمئناً با پیشرفت اقتصاد متکی بر صادرات غیرنفتی این مهم دست یافتنی خواهد بود.

وی با اشاه به موضوع توسعه پایدار، از رشد اقتصادی، توجه به عدالت اجتماعی و حفاظت از محیط زیست به عنوان مقوله‏‏‌های توسه پایدار یاد کرد و گفت: توسعه پایدار، توسعه‏‏‌ای است که رشد اقتصادی را فراهم می‎‏کند و فرآیند رشد اقتصادی در هر صورت با توسعه و پیشرفت رفاه مردم یک سرزمین رقم می‏‏‌خورد.

وی افزود: با نگاهی ویژه به مبحث عدالت اجتماعی که در آموزه‏‏‌های دینی و تاریخی ما نیز بارها گوشزد شده است می‏‏‌توان در رسیدن به توسعه متوازن پیشی گرفت و در غیر این صورت با بی‏‏‌توجهی به مقوله "عدالت اجتماعی" عده‏‌ای هر روز ثروتمند و عده‏‏‌ای دیگر هر روز در فلاکت، فقر و بدبختی غرق می‏‏‌شوند و در نتیجه پیشرفت به وجود آمده جز پوسته‌ای بیش نخواهد بود.

این نماینده اصلاح طلب مجلس، دور شدن از عدالت اجتماعی را خطری جبران‏‏‌ناپذیر برای کشورها برشمرد و راهکار جلو‏‏گیری از تبعیض، آشوب، درگیری و انقلاب‏‏‌های زود‎‎گذر را ایجاد فضایی برابر در جهت بهره‏‏مندی از امکانات موجود در یک کشور عنوان کرد.

رییس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس در ادامه حفاظت از محیط زیست را یکی دیگر از دغدغه‏‏‌های کشور‏‏های در حال توسعه توصیف کرد و افزود: به واقع بستر همه فعل و انفعالات در بستر محیط زیست خلاصه می‏‏‌شود به گونه‎‎ای که اگر محیط طبیعی پیرامون ما محیطی آلوده و ناسالم باشد مسلماً نه مبحث اقتصاد، بلکه اشتغال و موضوع مسکن نیز دیگر جایی برای پیشرفت نخواهد داشت.

وی به دانسته‏‏‌ها و آموزه‏‏‌های دینی در کشورمان اشاره کرد و گفت: تاریخ و ادیان گذشته در ایران همیشه نسبت به جایگاه طبیعت ارزشی خاص قائل بوده به نحوی که دین اسلام به عنوان دینی کامل از قرن‎‎ها پیش هر کدام از منابع طبیعی روی زمین را نشانه‏‏‌ای از قدرت خالق هستی معرفی کرده است که ما نیز باید قدردان این موهبت‎‎های الهی باشیم.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بزرگترین چالش امروز کشور را مبحث اشتغال دانست و افزود: عدم توجه به موضوع اشتغال ترویج خشونت و گسترش آسیب‏‏‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت که خوشبختانه در این چند سال شاهد رشد صنعت و کارآفرینی خوب در سطح استان و شهرستان اردکان بوده‌ایم.

وی افزود: ما در زمینه حمایت از کارآفرینان و طرح‏‏‌های اقتصادی تمام توان و تلاش خود را به کار گرفته‎‎ایم، اما بدیهی است که این فرآیند بالای سرمایه‏‏‌گذاری در شهرستان اردکان تبعات و عوارضی هم به دنبال خواهد داشت که باید به تدریج و با تدبیر حل و رفع گردد.

تابش با تقدیر از بخش خصوصی در زمینه سرمایه گذاری، ایجاد اشتغال و کارآفرینی، گفت: ما نباید فعالیت‏‏‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال و صنعت را با تبلیغ سوء در بین مردم زیر سوال ببریم، بلکه باید با حمایت و البته نظارتی دقیق‎‎تر، بستر مناسبی را برای سرمایه‏‏‌گذاران بخش خصوصی آماده سازیم تا هم حامی سرمایه‏‏‌گذاران و کارآفرینان باشیم و هم از سلامت شهروندان صیانت کنیم.

وی از سرمایه‎‎گذاران خواست تا در فرآیند کارآفرینی و اشتغال جنبه‎‎های فرهنگی، زیست محیطی و معماری شهری را نیز مدنظر قرار دهند تا همچنین دغدغه مردم را نسبت به بحث سلامت و دیگر جنبه‏‏‌های متاثر بر زندگی خود برطرف سازند.

به گزارش ایسنا نشست مشترک معاون عمرانی استاندار به همراه مدیران کل محیط زیست، صنعت، معدن و تجارت، منابع طبیعی، گاز و روسای دانشگاه علوم پزشکی و شرکت شهرک‏‏‌های صنعتی استان با فرماندار و جمعی از مسئولان و روسای ادارات اردکان در دفتر تابش برگزار شد و وی هدف از این جلسه را بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با صنعت شهرستان ذکر کرد و افزود: بخشی از وظیفه دوستداران انقلاب اسلامی و علاقه‌‏‏مندان به میهن عزیزمان ایران تقویت جایگاه اقتصادی ایران در بین کشورهای دنیاست.

انتهای پیام

کد N658680

وبگردی