آفتاب
عضو کمیسیون عمران به مهر خبر داد:

موافقت ضمنی زنگنه با قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی

موافقت ضمنی زنگنه با قطع وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی

علی نعمت چهاردولی گفت: زنگنه در جلسه غیرعلنی موافقت ضمنی خود را با قطع وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی و واریز این درآمدها به صندوق توسعه ملی در راستای حمایت از تولید اعلام کرد.

علی نعمت چهاردولی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص جلسه غیرعلنی امروز مجلس با وزیر نفت گفت: در این جلسه وزیر توضیحات خوبی در خصوص جایگاه نفت در بودجه ارائه داد تا نمایندگان تصویر روشنی از درآمدهای بودجه برای تنظیم و تصویب این لایحه در مجلس داشته باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این شبهه در مجلس وجود داشت که قیمت نفت در سال 94 در حد پایین خواهد بود و یا مجددا افزایش پیدا می کند، گفت: وزیر نفت معتقد بود یک تا دو سال وضعیت بی ثباتی در بازار نفت ادامه خواهد یافت و مجددا قیمت نفت تثبیت می شود.

وی ادامه داد: زنگنه معتقد بود قیمت 70 دلاری برای نفت در بودجه قابل تحقق است.

عضو کمیسیون عمران ادامه داد: موضوعی که امروز مورد بحث قرار گرفت این بود که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری باید وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی را قطع کنیم زیرا این وابستگی مستمسکی برای دشمنان ماست که هر وقت دلشان خواست کشور را دچار چالش کنند.

چهاردولی با اشاره به پیشنهاد مصباحی مقدم مبنی بر قطع وابستگی بودجه به نفت و واریز درآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی، گفت: وزیر نفت به صورت ضمنی این موضوع را پذیرفت و معتقد بود که درآمدهای نفتی باید به صندوق توسعه واریز شده و بودجه سال 94 بدون اتکا به درآمدهای نفتی بسته شود.

وی تصریح کرد: در این صورت درآمدهای نفتی به تولید و صنعت تزریق شده و وابستگی بودجه جاری به درآمدهای نفتی کاهش می یابد.

 

 

کد N658661

وبگردی