آفتاب
طلایی:

تبدیل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به قطب پژوهش در مدیریت شهری

تبدیل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به قطب پژوهش در مدیریت شهری

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: مرکز مطالعات شهرداری به عنوان سازمان فرا دست علمی و پژوهشی شهرداری تهران، باید در همه حوزه ها حضور داشته باشد .

به گزارش خبرگزاری مهر،نایب رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره بین‌المللی برترین‌های پژوهش ونوآوری مدیریت شهری گفت: مرکز مطالعات شهرداری به عنوان سازمان فرا دست علمی و پژوهشی شهرداری تهران، باید در همه حوزه ها حضور داشته باشد تا تمام برنامه‌ های  علمی  و پژوهشی بر مداری مشخص و روشن حرکت کنند.

مرتضی طلایی با بیان اینکه بخش های قابل توجه و امیدوار کننده‌ای در حوزه پژوهش و مطالعات در مدیریت شهری ملاحظه وجود دارد؛ گفت: در همه مجموعه‌های شهرداری تهران توجه به کارهای پژوهشی ایجاد شده است به گونه ای که همگان متوجه شده اند که برای انجام بهتر کارها نیازمند پژوهش هستند.

وی با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان برجسته ترین بخش باید به عنوان یک سازمان فرا دست در سیاست گذاری و نظارت بر پژوهش ها جایگاه ویژه ای در  واحدهای سازمان‌های شهرداری کسب کند گفت: در همه بخش های شهرداری در امر پژوهش، واحد مطالعات باید حضور داشته باشد تا تمام برنامه‌های بر مداری مشخص و روشن حرکت کنند.

نایب رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران به عنوان شهر دانش باید در تمام حوزه‌های مدیریتی،‌فعالیت های خود را مبتنی بر پژوهش انجام دهد گفت: در حاضر هفتمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و نوآوری مدیریت شهری برگزار شده است که منصفانه باید عرض کنم که کار بزرگی و مبتنی بر نگاه علمی،‌مطالعاتی و پژوهشی است  که  قطعا چشم انداز خوبی برای آینده خواهیم داشت.

درادامه این مراسم رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هفتمین جشنواره بین‌المللی پژوهش مدیریت شهری و جایزه تهران نسبت به دوره‌ قبل تفاوت چشم گیری داشته است گفت: در هفتمین جشنواره و نمایشگاه که با حضور جدی هفت دانشگاه پایتخت در حال برگزاری است، هفت پنل تخصصی توسط این دانشگاه ها برگزار خواهد شد.

بابک نگاهداری با بیان اینکه امسال نمایشگاه علاوه بر حضور معاونت های شهرداری شاهد حضور شهرداری‌های کلانشهرهاست گفت: همچنین برخی سازمان های تحقیقاتی وابسته به دستگاه های دولتی که در حوزه شهر فعالیت دارند در این نمایشگاه فعالیت چشم گیری دارند.

نگاهداری افزود :۳۶۰۸ اثر برای شرکت در این جشنواره ارسال  شده است که شاهد رشد دو برابری آثار ارسالی هستیم و همچنین تعداد ۳۶ کشور در این جشنواره آثار خود را ارسال کرده اند که نسبت به سنوات گذشته رشد چشمگیری را شاهد هستیم.

وی با اعلام اضافه شدن بک قالب به قالب‌های برگزاری این جشنواره گفت: علاوه بر انتخاب پایان نامه،‌طرح های تحقیقاتی برتر، کتاب و مقالات برتر امسال پروپزال، طرح پژوهشی برتر نیز انتخاب می شود که در همین راستا امسال برای اولین بار این اتفاق رخ می دهد که تاکنون ۱۲۱ پروپوزال به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است .

رئیس مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران با بیان اینکه در هفت محور جشنواره،‌مجموعا ۳۰ نفر در پنج قالب رقابتی به به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند گفت: در هر یک از محورهای اعلامی سه نفر به عنوان پژوهشگر برتر و سه اثر بین المللی نیز انتخاب می‌شود.  به گفته نگاهداری سازمان‌های بین المللی همانند  مترو پلیس و   unhabitat (مرکز اسکان بشر) نیز در این جشنواره شرکت کرده اند.

کد N658478

وبگردی