آفتاب

احزاب هند سفر اوباما به کشورشان را محکوم کردند

احزاب هند سفر اوباما به کشورشان را محکوم کردند

شش حزب از احزاب هند 24 ژانویه (4 بهمن) در اعتراض به سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به کشورشان تظاهرات می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه محلی «تریبیون» امروز (یکشنبه) در گزارشی نوشت: این تظاهرات در اعتراض به «مداخله» آمریکا در امور داخلی هند و همچنین در اعتراض به آنچه که این احزاب آنها را سیاست‌های حامی آمریکای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا می‌دانند، صورت می‌گیرد.

حزب کمونیست، مارکسیست‌ها و چهار حزب دیگر هند در بیانیه‌ای مشترک گفتند، دعوت دولت دهلی‌نو از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان مهمان اصلی در جشن «روز جمهوری» یک «کنایه بزرگ» محسوب می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: این روز که سمبل استقلال و تمامیت ارضی هند است، با حضور رئیس‌جمهور کشوری که یبشترین اقدامات را برای تعرض و تخریب تمامیت ارضی بسیاری از کشورهای سراسر جهان انجام داده، "مزین" می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: باراک اوباما شخصاً مسئول تعرض به لیبی و بازگشت بمباران‌ها و اعزام مجدد نیرو به عراق است. آمریکا هر کاری انجام می‌دهد تا سوریه را به عنوان یک کشور و موجودیت ملی تخریب کند.

دولت هند از باراک اوباما دعوت کرده تا 26 ژانویه سال‌جاری میلادی به عنوان مهمان اصلی این کشور در جشن «روز جمهوری» شرکت کند.

انتهای پیام

کد N658307

وبگردی