آفتاب

مالکی: تحکیم وحدت میان اهل تسنن و تشیع یک نیاز است

مالکی: تحکیم وحدت میان اهل تسنن و تشیع یک نیاز است

نوری مالکی امروز (یکشنبه) تصریح کرد: هدف از طرح‌های صلیبی و صهیونیستی از بین بردن عراق است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سومریه نیوز، نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق در سخنانی در بغداد به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) عنوان داشت: مسلمانان با چالش بزرگی برای متوقف کردن رشد گروه‌های تروریستی تندرویی که به وحدت مسلمانان ضربه زه‌ادند، مواجه هستند و رادیکالیسم همچون آتشی در انبار در حال گسترش است.

وی افزود: گروه‌های تروریستی هتک حرمت تمامی مقدسات را روا دانسته‌اند. هدف از طرح‌های صلیبی و صهیونیستی نیز بر هم زدن وحدت ما است و این طرح‌ها این هدف را دنبال می‌کنند که اسلام به عاملی برای ریختن خون و تندروی‌ها تبدیل شود.

معاون رئیس‌جمهوری عراق تصریح کرد: بسیاری از افراد میانه‌رو که خطر اوضاع را درک کرده‌اند، تلاش کردند تا دیدگاه‌ها را نزدیک کنند ما نیز به وحدت میان اهل تسنن و تشیع و مقابله عملی و نه کلامی با رادیکالیسم و گروه‌های تروریستی نیاز داریم تا وجهه اسلام را حفظ کنیم.

مادی گفت: این سیاستمداران هستند که مردم را به مهلکه اختلاف میان اهل تسنن و تشیع می‌کشانند چراکه مشکلی میان سنی و شیعه به عنوان جوامع وجود ندارد.

وی افزود: ما بسیار به اسلام و رسالت پیامبر و قرآن بد کردیم چراکه نام آنها را به زبان می‌آوریم اما اقدامات ما آن‌گونه نیست که باید باشد.

انتهای پیام

کد N658226

وبگردی