آفتاب
حسن‌پور:

بزرگترین اشکال بودجه‌ریزی، بیماری مزمنی است که ربطی به این دولت و آن دولت ندارد

بزرگترین اشکال بودجه‌ریزی، بیماری مزمنی است که ربطی به این دولت و آن دولت ندارد

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، بزرگترین اشکال بودجه ریزی‌ را بیماری مزمنی دانست که از کار انداختن قدرت سیاست‌گذاری دولت‌ها است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهباز حسن‌پور در نطق میان دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت که باعث انسجام ملت و پیوند مجدد امت با رهبری می‌شود، گفت: مشکلات اساسی بودجه‌ریزی کشور باید مورد توجه قرار گیرد و بزرگترین اشکالی که ربطی هم به این دولت و آن دولت ندارد بیماری مزمن است که از کار انداختن قدرت سیاست‌گذاری دولت‌ها برای هدایت اقتصاد ملی به سمت اهداف ضدتورمی و ضدرکودی است.

او ادامه داد: ابزار دولت برای تأثیرگذاری سیاست‌های ارزی، سیاست مالی،‌سیاست پولی،‌سیاست تجاری،‌ سیاست توزیع درآمد و مشابه آنها است. باید اجازه دهند شورای تقسیم اعتبار، خود تصمیم گیرد نه کسانی که بیرون نشسته اند و تخصصی ندارند و یک شبه قیمت دلار را 200 تومان گران می‌کنند و باعث تلاطم بازار می‌شوند.

این نماینده مجلس سپس با اشاره به حوزه انتخابیه‌اش از راه‌اندازی تولید آهن اسفنجی سیرجان و بردسیر پس از 30 انتظار خبر داد و افزود: با این کار یک گام از خام فروشی جلوگیری شد.

حسن‌پور به آغاز عملیات اجرایی بزرگترین پروژه آبرسانی به گل‌گهر،‌ سیرجان و فلات مرکزی نیز اشاره کرد.

او در ادامه نطق خود از وزیر کار پرسید: آیا در جریان وضعیت بیکاری فرزندان تحصیلکرده و متعهد هستید؟ آیا در جریان گریه مادران برای مشکل اشتغال فرزندانشان هستید؟ آیا در جریان مشکلات عدیده مدارس خصوصاً مدارس شبانه‌روزی قرار دارید؟

او از وزیر اقتصاد نیز این سوال را مطرح کرد: آیا می‌دانید سال تمام شد و بانک ها برای پرداخت وام خصوصاً به افراد ضعیف هیچ برنامه‌ای ندارند؟

حسن‌پور از ضریب پایین نفوذ گازرسانی در کرمان نیز انتقاد کرد و وزیر نیرو را به خاطر وضعیت اسفبار آب آشامیدنی در استان و آبیاری 100 روستا با تانکر مورد انتقاد قرار داد.

این نماینده مجلس در پایان از رئیس جمهور خواست سفری به استان کرمان داشته باشد و گفت: با سفر به استان کرمان حداقل در جریان مشکلات باشید، ما از خیر حل آنها گذشتیم، لااقل در جریان باشید.

انتهای پیام

کد N657912

وبگردی