آفتاب
پزشکیان در نطق میان‌دستور:

کشور بیش از هر چیز به اتحاد مسئولان نیاز دارد

کشور بیش از هر چیز به اتحاد مسئولان نیاز دارد

نماینده مردم تبریز گفت: اتحاد بیشتر از هر چیز برای مملکت نیاز است، با حل اختلافات است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز و آذرشهر در نطق میان‌دستور گفت: دینی که همه ادیان را به وحدت دعوت می کند، دین اسلام است و امروز ما بیش از هر زمان دیگری در کشور به این وحدت نیاز داریم.

وی افزود: صدا و سیما و سیستم تحقیقاتی کشور در روزهای اخیر درباره ۹ دی و اتفاقاتی که در آن روز افتاد، پیام‌هایی را به گوش مردم رساند که نهایت آن این بود که کروبی و موسوی عامل بدبختی ما هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در برنامه‌های صدا و سیما علیه هاشمی و خاتمی هم حرف زده شد، اما آیا این راه که می‌رویم ما را به وحدت می رساند یا نه؟

پزشکیان با اشاره به اینکه با زندان و کشتن نمی‌توانیم به وحدت برسیم، اضافه کرد: کسانی که تفرقه می‌کنند، منتظر عذاب الهی باشند، این مساله به هر نامی که باشد، زشت است.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر تصریح کرد: راه حل را حضرت علی(ع) فرموده است که دعوای خود را حل کرده و توبه کنید، خودتان را ملامت کنید، نه اینکه همه مسائل را به گردن دیگران بیاندازید.

وی افزود: امام علی(ع) در وصیت‌نامه خود به تقوی و اصلاح ذات‌البین دعوت کردند و در پیامی به مالک اشتر می‌فرمایند نگویید ما دستور می‌دهیم، دیگران باید عمل کنند، زیرا این ادبیات باعث فاسد شدن قلب‌ها می شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: ادبیات زورگویی، دین را پژمرده و دگرگونی را نزدیک می‌کند، در حالی که در شرایط فعلی اتحاد بیشتر از هر چیز برای مملکت نیاز است که با حل اختلاف و دست به دست هم دادن، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم، آن‌وقت است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، با حصر، زندان و کشتن، اتحاد بوجود نمی‌آید.

کد N657891

وبگردی