آفتاب

مخالفان و موافقان تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق چه گفتند؟

مخالفان و موافقان تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق چه گفتند؟

در جریان بررسی طرح دو فوریتی تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق، کامران نماینده اصفهان، عثمانی نماینده بوکان به عنوان مخالف و سلیمی نماینده محلات و خسروی نماینده سمنان به عنوان موافق، اظهارات خود را بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حسن کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در مخالفت خود با این طرح، گفت: بنده 20 سال است که در مجلس هستم و همیشه کمیسیون بودجه می‌خواهد که ارباب باشد، اکنون توضیح می‌دهم که این اربابی از کجاست.

وی افزود: در دوره قبل طرحی دو فوریتی در دستور کار مجلس قرار گرفت که بر اساس آن 9 نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و سه نفر از هر کدام از کمیسیون‌های تخصصی تلفیق را تشکیل دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: حالا که همه آمده‌اند کمیسیون برنامه دوباره ارباب می‌شود و موظف است طی سه روز کاری کمیسیون مشترک تشکیل داده و جلسات را برای بررسی بودجه پیگیری کند. اگر بخواهیم بودجه آباد شود که در این 20 سال هم نشده باید اقدام مهمی را در اینگونه موارد در دست بررسی داشته باشیم.

علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات نیز در موافقت با این طرح، اظهار کرد: این طرح به دنبال این است که یک کمیسیون ارباب نشود و تمام اعضای سایر کمیسیون‌ها نیز در فرآیند بودجه‌ریزی نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به روند تشکیل کمیسیون تلفیق طی دوره‌های گذشته، گفت: الان شاهد هستیم که کمیسیون برنامه و بودجه با حق وتو پیش می‌رود اما این طرح باعث می‌شود که بتوانیم در بودجه‌ریزی تخصصی‌تر رفتار کنیم.

علیرضا خسروی نماینده سمنان نیز به عنوان دیگر مخالف این طرح با بیان اینکه این طرح از لحاظ شکلی و محتوایی اشکال دارد، گفت: طی چهار ماه گذشته طرح دو فوریتی برای تغییر ترکیب کمیسیون تلفیق را به تصویب رساندیم اما اکنون می‌خواهیم تغییر دیگری را ایجاد کنیم در حالیکه احکام بودجه مورد بررسی قرار گرفته و جداول نیز طی روزهای آتی در کمیسیون تلفیق بررسی می‌شود.

وی تاکید کرد: اگر این اتفاق رخ دهد کمیسیون تلفیق دیگر معنا نخواهد داشت و مساله ارباب و رعیتی که کامران نماینده اصفهان اشاره کرد دوباره اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان نیز در موافقت با این طرح، گفت: در این طرح هر موضوعی که به هر کمیسیون ارجاع می‌شود اعضای آن کمیسیون به هر تعداد که بودند با همان تعداد با کمیسیون برنامه تشکیل جلسه می‌دهند یعنی اگر 17 نفر بودند با همان 17 نفر از کمیسیون برنامه جلسه خواهند داشت.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: آقای کامران می‌گویند که کله گنده‌ها آمدند، آقای کامران شما که از کمیسیون خودتان آمدید درست که کله گنده‌اید، آیا آنها که نیامدند کله‌شان کوچک است.

انتهای پیام

کد N657879

وبگردی