آفتاب
فتح الله زاده در گفتگو با مهر:

آسیب زدایی از عزاداریها یکی از اهداف تشکیل کانون مداحان و شاعران است

آسیب زدایی از عزاداریها یکی از اهداف تشکیل کانون مداحان و شاعران است

تبریز - مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی آسیب شناسی و آسیب زدایی در حوزه عزاداری و شعر آئینی و دینی را از اهداف اصلی تشکیل کانون مداحان و شاعران مذهبی استان برشمرد.

محمد فتح الله زاده یکشنبه با اعلام این خبر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری انتخابات این کانون گفت: سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شاعران مذهبی در استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور و در ۱۸ حوزه انتخابی با هدف ساماندهی مداحان و شاعران، تغذیه فکری، نظارت برعملکرد تخصصی مداحان و شاعران آئینی، آسیب شناسی و آسیب زدایی در حوزه عزاداری و شعر دینی برگزار شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از ۲۴۵ کاندیدای شرکت کننده یکصد نفر به‌ عنوان اعضای اصلی کانون مداحان استان انتخاب شدند و در ادامه کار با مشخص شدن روسای کانون های شهرستانی، کانون مداحان و شعرای استان شکل گرفته و در نهایت کانون مداحان و شاعران کشور تشکیل می‌گردد.

مسئول تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به انتخابات شهرستان تبریز به‌ عنوان مرکز استان نیز اظهار داشت: در حوزه انتخابیه این شهرستان ۲۹۹ نفر پای صندوق آراء حضور یافتند که از این تعداد ۲۶۷ نفر از آقایان و ۳۲ نفر از بانوان رای های خود را به صندوق انداخته و در نهایت رسول مروت دل با ۱۶۱، احد عدلجو ۹۵، ایرج قاسمی ۷۴، محمد تقی جابری ۶۵، مسعود نقیب ۶۰، احمد بالایی ۵۴، کمال صادق ۴۵، جلال محمدی ۴۳، امیر قنبرزاده ۴۳، اسماعیل فرشی ازهر ۳۲ و رقیه نراقیان با ۳۲ رای به‌ عنوان اعضای جدید کانون مداحان شهرستان تبریز انتخاب شدند.

گفتنی است در این انتخابات آقایان: علی اکبر صابری۳۱، حسین قربانی ۲۴، حیدر خدادادی ۲۳، امیر عبدی۲۳، پور جوادی۲۲ رای به‌عنوان اعضای البدل انتخاب شدند.

کد N657747

وبگردی