آفتاب

پیشنهاد رییس‌جمهور برای استفاده از ظرفیت قانونی رفراندوم

پیشنهاد رییس‌جمهور برای استفاده از ظرفیت قانونی رفراندوم

رئیس‌جمهور گفت: در کشور ما سال‌ها و دهه‌ها است که اقتصاد به سیاست یارانه می‌دهد. یعنی اقتصاد ما هم به سیاست خارجی و هم به سیاست داخلی یارانه می‌دهد و خوب است که یک بار هم شده برعکس عمل کنیم و از سیاست داخلی و خارجی به اقتصاد یارانه بدهیم تا ببینیم زندگی و معیشت مردم و اشتغال جوانان چه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روحانی در اولین کنفرانس اقتصاد ایران، اظهار کرد: خوب است بعد از 36 سال یک بار هم که شده این اصل قانون اساسی را اجرا کنیم و برای مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی به جای آنکه قانونی در مجلس تصویب شود، ماده قانونی یا برنامه را مستقیم به آرای مردم و همه‌پرسی بگذاریم.

رئیس جمهور با تأکید بر این‌که باید مدتی بیشتر به اقتصاد توجه کنیم، خاطرنشان کرد: کشور ما بیشتر سیاسی است تا اقتصادی محض. یعنی اقتصاد ما یا با سیاست داخلی و یا با سیاست خارجی تلفیق می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به این‌که گفته می‌شود باید از همه مالیات بگیریم و این کار درستی است، افزود: نمی‌شود یک نهاد کار اقتصادی بکند و مالیات ندهد اما تا می‌گوییم فلان نهاد باید مالیات بدهد بساطی درست می‌شود. اما این دولت در هر موضوعی که بداند مصالح مردم است بدون واهمه از هیچ کس و هیچ نهادی موضوع را به مردم خواهد گفت و لایحه لازم را به مجلس تقدیم خواهد کرد.

روحانی گفت: برخی امور، سیاست داخلی‌اش خیلی خیلی قوی است. بیش از آنچه که فکر می‌کنید. در حالی که اقتصاد در کشور با انحصار پیشرفت نمی‌کند و اگر موضوعی منحصر در دست گروه خاصی باشد فساد ایجاد می‌شود حتی اگر سلمان و ابوذر باشد.

ادامه دارد

کد N657472

وبگردی