آفتاب

تشکیل یک گروه کارشناسی اتحادیه اروپا برای مبارزه با تبلیغات تروریست‌ها

تشکیل یک گروه کارشناسی اتحادیه اروپا برای مبارزه با تبلیغات تروریست‌ها

یکی از مقامات ارشد اتحادیه اروپا اعلام کرد، این اتحادیه قصد دارد یک گروه از مشاوران را در بلژیک تشکیل دهد تا دولت‌های عضو بتوانند از آن برای مبارزه با تبلیغات افراطیون و تروریستها استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ژیل دو کرشوو"، رئیس مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا گفت: این ایده از سوی بلژیک مطرح شده که از کانونی از کارشناسان که می‌توانند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره مشکلات ارتباطاتی بسیار جدی مشورت‌های فوری دهند، استقبال کند.

رسانه‌های اجتماعی برای افراطیون و تروریست‌ها به ابزار سربازگیری بسیار قوی تبدیل شده و گروه تروریستی داعش از رسانه‌های اجتماعی برای انتشار چندین فیلم ویدئویی آنلاین استفاده کرده و در آن سربریدن وحشتناک گروگان‌های غربی را به نمایش گذاشته است.

دو کرشوو گفت: این کارشناسان که در این پروژه راهنمایی شرکت دارند، "نقل قول‌های متناقض" و دیگر پیام‌های لازم را برای مبارزه با تبلیغات داعش و دیگر گروه‌های افراطی ارائه خواهند کرد.

رئیس مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا ادامه داد: این پروژه هنوز نهایی نشده اما کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا قصد دارد طی 18 ماه یک میلیون یورو را برای استخدام پنج یا شش کارشناس که در داخل وزارت کشور بلژیک کار می‌کنند، اختصاص دهد.

دو کرشوو گفت، این کانون مشاوران ظرفیت محدودی برای مشاوره دادن همزمان به دولت‌های اروپایی که به دنبال حل مشکل ارتباطی هستند، دارد.

وی افزود: اگر این کانون کارآمد باشد بدون شک برخی دولت‌ها ظرفیت آن را توسعه خواهند داد و تمایل پیدا خواهند کرد تا فعالیت این کانون را خودشان ادامه دهند. هدف از تشکیل این کانون مشاوره دادن است.

این در حالی است که کمیسیون اروپا هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.

انتهای پیام

کد N657331

وبگردی