آفتاب

مقتدی صدر: هدف عاملان ترور ائمه مساجد بصره تقسیم عراق است

مقتدی صدر: هدف عاملان ترور ائمه مساجد بصره تقسیم عراق است

رهبر جریان صدر عراق با بیان اینکه هدف عاملان ترور ائمه مساجد بصره تقسیم عراق و تحریک سنی‌های میانه‌رو است، گفت: کشته شدن ائمه مساجد بصره نشان دهنده این مساله است که تروریست‌ها برای بر هم زدن ثبات و امنیت کشور نقش می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، مقتدی صدر،‌ رهبر جریان صدر عراق در سخنانی در واکنش به کشته شدن سه تن از ائمه مساجد در شهرستان "الزبیر" در استان بصره از عراقی‌ها خواست تا از طایفه‌گرایی دوری کنند و گفت: تروریسم تمامی طوایف و ادیان را هدف قرار داده است و کشته شدن سه تن از ائمه مساجد دلیل روشنی بر این مساله است که تروریست‌ها برای بر هم زدن ثبات و امنیت در استان‌های عراق از طریق ایجاد انگیزه‌ها و روحیه طایفه‌گرایی که تنها سلاح آنهاست، برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی گفت: در واقع دست‌های آلوده‌ای که به کشتن ائمه مساجد بی‌گناه اقدام کردند هدف آن‌ها تقسیم عراق و تحریک سنی‌های میانه‌رو است تا موجب ایجاد دودستگی در میان طوایف عراق شوند.

صدر همچنین از دولت عراق خواست تا تمامی امکانات خود را برای شناسایی عاملان این اقدام و برقراری امنیت و صلح در استان بصره به کار بگیرد تا همزیستی مسالمت آمیز را در این استان برقرار سازد.

وی گفت: این رخداد پس از سفر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به استان بصره صورت گرفته است. من موضع العبادی را می‌ستایم و از وی می‌خواهم تا همچنان به بازدیدهای خود از استان بصره ادامه بدهد.

انتهای پیام

کد N657217

وبگردی