آفتاب

هزینه 9 میلیون پوندی آسانژ بر دوش مالیات‌دهندگان انگلیسی

هزینه 9 میلیون پوندی آسانژ بر دوش مالیات‌دهندگان انگلیسی

استقرار پلیس انگلیس در اطراف سفارت اکوادور در لندن برای جلوگیری از فرار جولیان آسانژ تاکنون 9 میلیون پوند خرج روی دست مالیات دهندگان گذاشته است و این رقم همچنان رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، هزینه‌های مستقیم استقرار نیروهای پلیس در خارج از ساختمان نایت بریج برای نگهبانی از جولیان آسانژ موسس سایت افشاگر ویکی لیکس از ژوئن 2012 روزانه 11 هزار پوند خرج داشته است.

سخنگوی پلیس مترو پولیتن لندن گفت: هزینه‌های کامل با احتساب هزینه‌های غیرمستقیم 9 میلیون پوند می‌شود. این هزینه‌ها شامل حقوق واقعی و هزینه‌های مازاد است که به صورت روزانه حساب می‌شود.

این مقام امنیتی پیشتر گفته بود که مراقبت‌های امنیتی از سفارت اکوادور بین ژوئن 2012 تا پایان اکتبر 2014، 3 / 7 میلیون پوند بوده و 5 / 5 میلیون پوند برای هزینه‌های جانبی و 8 / 1 میلیون پوند برای هزینه‌های اضافی در نظر گرفته شده است.

این هزینه‌ها در حالی صرف می‌شود که برخی فعالان نسبت به خرج شدن پول مالیات دهندگان انگلیسی برای اقدامی که از نظر آن‌ها لازم نیست، انتقاد کردند.

جولیان آسانژ از ژوئن 2012 به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است تا از محکومیت برسر اتهام‌های جنسی و استرداد به سوئد در امان بماند. این احتمال وجود دارد چنانچه وی به سوئد مسترد شود به آمریکا منتقل شود تا با اتهام‌های جاسوسی به دلیل انتشار اسناد محرمانه دولت آمریکا محکوم شود.

انتهای پیام

کد N657192

وبگردی