آفتاب

رژیم‌صهیونیستی درآمدهای مالی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد

رژیم‌صهیونیستی درآمدهای مالی تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه کرد

رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم رهبران فلسطینی برای پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی و چند سازمان دیگر اعلام کرد که درآمدهای ماهیانه مالیات‌های فلسطینیان را به تشکیلات خودگردان پرداخت نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، یکی از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از رایزنی با جمعی از وزرای خود تصمیم گرفته تحویل ماهانه درآمدهایی مالیاتی را به تشکیلات خودگردان فلسطین متوقف کند.

این مسئول اسرائیلی تاکید کرد که درآمدهای مالیاتی مذکور بالغ بر 125 میلیون‌ دلار است و فلسطینی‌ها از آن برای اداره دولت و پرداخت حقوق کارمندان استفاده می‌کنند.

این اقدام رژیم صهیونیستی در واکنش به تصمیم اخیر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌الملل و چند سازمان بین‌المللی دیگر صورت گرفت.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگویی مطبوعاتی این اقدام رژیم صهیونیستی را جنایت جنگی دیگر توصیف کرده و اعلام کرد: ما هرگز تسلیم فشارهای اسرائیل نشده و از خواسته خود دست نمی‌کشیم.

عریقات گفت: یک بار دیگر اسرائیل به یکی از طرح‌های قانونی ما با شکنجه گروهی که اقدامی غیرقانونی است پاسخ داد و باید بگویم که فلسطینی‌ها هرگز در برابر فشارهای اسرائیل عقب نشینی نمی‌کنند.

پیشتر رژیم صهیونیستی اقدام محمود عباس در امضای درخواست رسمی پیوستن به دادگاه کیفری بین‌المللی و چند سازمان بین‌المللی دیگر را اقدامی یکجانبه توصیف کرده بود. دولت آمریکا نیز تهدید کرده بود که پیوستن فلسطین به دادگاه کیفری بین‌المللی بر کمک‌های مالی دولت آمریکا به تشکیلات خودگردان فلسطین تاثیر می‌گذارد. از زمان اجرای معاهده اسلو در سال 1993 رژیم صهیونیستی درآمدهای مالیاتی را به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین جمع آوری و ماهانه آن را پرداخت می‌کند. این اولین باری نیست که اسرائیل از این اهرم برای اعمال فشار علیه فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

انتهای پیام

کد N657183

وبگردی