آفتاب
حافظ مصری پیشنهاد داد

برگزاری مسابقه ویژه نفرات برتر رقابت‌های قرآنی دانشجویان

برگزاری مسابقه ویژه نفرات برتر رقابت‌های قرآنی دانشجویان

نماینده مصر در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان پیشنهاد داد که پس از پایان مسابقات، تعامل با قاریان و حافظان شرکت‌کننده قطع نشده و بین نفرات برتر این رقابت‌ها هر پنج سال یک بار، یک مسابقه قرآنی برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) محمد نیازی، در گفت‌و‌گویی افزود: اولین تغییری که در این دوره از رقابت‌ها مشاهده کردم، مربوط به تغییر سیستم گزینشی رقابت‌ها و برگزاری مسابقات در سه مرحله مقدمایی، نیمه نهایی و نهایی به جای برگزاری رقابت در یک مرحله‌ بود.

وی افزود: این مسئله به شرکت‌کنندگان فرصت می‌دهد که سطح توانمندی‌های‌شان را از یک مرحله به مرحله بعد بهبود بخشیده و فرصت موفقیت در مسابقه را داشته باشند.

وی تصریح کرد: تغییر دیگر مسابقات مربوط به تعداد شرکت‌کنندگان است؛ به نحوی که در این دوره تعداد آنان افزایش یافته است.

نماینده مصر در رشته حفظ پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان درباره برنامه‌های جانبی رقابت‌ها اظهار کرد: ما از موزه فرش ایران در تهران، پایتخت این کشور بازدید کردیم که بازدیدی بسیار خوب و حرکتی زیبا بود.

وی به ضرورت برگزاری مسابقات در شرایط کنونی جهان اسلام اشاره و تأکید کرد: در شرایط کنونی به ویژه جنگ‌های داخلی و خارجی و درگیری‌های سیاسی که کشورهای عربی و اسلامی با آن مواجه هستند، راهی جز بازگشت به کتاب خدا به عنوان منبعی اصلی برای یکپارچه‌کردن مسلمانان و رهایی آنان از این مشکلات نداریم.

این حافظ قرآن مصری همچنین یادآور شد: چنین مسابقاتی به فعالان و نخبگان قرآنی امت اسلام فرصت می‌دهد که گردهم آمده و مسائل مهم قرآنی را بررسی کنند و مطمئنا همه این تلاش‌ها نقش مهمی در مقابله با چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام خواهد داشت.

وی پیشنهاد داد که پس از پایان مسابقات، تعامل با قاریان و حافظان شرکت‌کننده در دوره‌های مختلف رقابت‌ها قطع نشده و با برنامه‌ریزی مناسب بین نفرات برتر این رقابت‌ها، هر پنج سال یک بار مسابقات‌ قرآن برگزار کرد.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت دانشجویان مسلمان از روز پنجشنبه، 11 دی با حضور 66 شرکت‌کننده از 47 کشور در سالن همایش‌های برج میلاد در تهران آغاز شده است و تا فردا، چهاردهم دی ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N656949

وبگردی