آفتاب
نعیمی رز با مهر تشریح کرد:

تشکیل جبهه رهروان به موازات جبهه پایداری/تشکل جدیدتحت الحمایه لاریجانی

تشکیل جبهه رهروان به موازات جبهه پایداری/تشکل جدیدتحت الحمایه لاریجانی

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی از تمایل اعضای فراکسیون برای تشکیل جبهه رهروان در موازات جبهه پایداری خبر داد و گفت: این جبهه تحت الحمایه علی لاریجانی خواهد بود.

صفر نعیمی رز در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دلایل تبدیل فراکسیون رهروان به حزب گفت: فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت فراکسیون اکثریت مجلس است و در مقابل این فراکسیون در مجلس، فراکسیون اقلیت اصولگرایان قرار دارد که نام دیگر آن جبهه پایداری است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاراه به نظر اغلب اعضای فراکسیون رهروان مبنی بر تشکیل جبهه رهروان گفت: جبهه رهروان به موازات جبهه پایداری در مجلس تشکیل خواهد شد و در مقابل این جبهه قرار ندارد زیرا فراکسیون رهروان و اصولگرایان در بیشتر موارد و موضوعات هم سو هستند.

سخنگوی فراکسیون رهروان با اشاره به اختلاف سلایق جبهه پایداری با جبهه رهروان گفت: جبهه رهروان از اکثریت مجلس برخوردار است و سلایق مختلف مجلس در این فراکسیون عضو هستند بنابر این در برخی موارد مانند استیضاح وزیران نظر دو جبهه متفاوت است.

وی با تکذیب شایعاتی که این جبهه را متعلق به علی لاریجانی ریاست مجلس می دانند اظهار داشت: در صورتی که این فراکسیون تبدیل به جبهه شود تحت الحمایه آقای لاریجانی خواهد بود، جبهه رهروان متعلق به آقای لاریجانی نیست بلکه ایشان حامی این جبهه هستند.

نعیمی در مورد نظر لاریجانی در مورد تشکیل این جبهه گفت: لاریجانی در طول مدت خدمتش در ارکان نظام ثابت کرده که به خرد جممعی پایبند است و در صورت موافقت شورای مرکزی و مجمع عمومی فراکسیون رهروان برای تبدیل این فراکسیون به جبهه ایشان نیز مخالفتی نخواهند داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی فراکسیون رهروان را فراکسیونی حامی دولت خواند و گفت: این فراکسیون از ابتدا در کنار دولت بوده است و اعتدال از مشخصه های مهم این فراکسیون است.

وی با بیان اینکه انتخاب هیات موسس و تدویتن اساسنامه این فراکسیون در دستور  کار روز های آتی فراکسیون قرار دارد گفت: هیات رئیسه فراکسیون رهروان چهره های شاخص، مشروع و مقبولی هستند که احتمالا هیات موسس این جبهه خواهند بود.

وی تاکید کرد:هیات موسس جبهه رهروان باید افرادی باشند که مدال افتخار پیروی از ولایت مطلقه فقیه و محکوم کردن فتنه را بر گردن داشته باشند.

 

 

کد N656450

وبگردی