آفتاب
حجت الاسلام صالحی منش:

۵۰ دوربین مداربسته در معابر قم نصب شد

۵۰ دوربین مداربسته در معابر قم نصب شد

قم - استاندار قم با بیان اینکه اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از سرقت باید صورت بگیرد، گفت: از ابتدای امسال ۵۰ دوربین مداربسته در معابر شهر قم نصب شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق صالحی منش قبل از ظهر شنبه در قرار‌گاه مشترک مبارزه با سرقت که در محل پلیس آگاهی قم برگزار شد، ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: دو نعمت پروردگار وجود دارد که مجهول است و انسان‌ها قدر این دو نمی‌دانند تا زمانی که آن را از دست بدهند و آن دو نعمت سلامتی و امنیت است.

وی با بیان اینکه بشر از دیرباز به موضوع امنیت توجه داشته است، گفت: فطرت انسان اقتضا می‌کند تا در فضایی که زندگی می‌کند امنیت را برقرار کند و بنای حکومت نیز بر اساس امنیت شکل می‌گیرد.

استاندار قم با اشاره به اینکه الویت و دغدغه همه حکومت‌ها مسئله امنیت است، افزود: بسیاری از بزرگ‌ترین و مقتدرترین کشورهای جهان، مهم‌ترین مسئله خود را امنیت ملی قلمداد می‌کنند.

وی با بیان اینکه ارتش و سپاه امنیت کشور را تأمین می‌کند، گفت: نیروی انتظامی موظف است حفاظت و امنیت درون شهر‌ها را تأمین نماید که به خوبی توانسته این وظیفه خود را انجام دهد.

حجت الاسلام صالحی منش یکی از مشکلاتی را که کشور با آن دست به گریبان است را سرقت دانست و عنوان کرد: ریشه یابی و آسسب‌شناسی نسبت به این موضوع باید صورت بگیرد.

بیکاری و اعتیاد از مهمترین عوامل سرقت است

وی اظهار کرد: اقدام به سرقت عوامل مختلفی دارد که از آن می‌توان به فقر، گرفتاری و عدم اشتغال اشاره کرد.

استاندار قم با بیان اینکه اشتغال افراد از بسیاری فساد‌ها جلوگیری می‌کند، گفت: یکی از آسیب‌های جدی که موجب سرقت می‌شود اعتیاد به مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در خصوص سرقت در درجه اول باید اقدام به پیشگیری کند، افزود: اقدامات پیشگیرانه و توجیه مردم مهم‌ترین کار برای کاهش سرقت‌ها است.

هوشمند سازی خیابان‌ها و معابر شهر

حجت الاسلام صالحی منش به موضوع هوشمند سازی شهر پرداخت و گفت: این موضوع یکی دیگر از مسائل در پیشگیری از سرقت است و از حدود هفت ماه گذشته یک عزم جدی در رابطه با هوشمندی شهر صورت گرفته است که می‌توان به افزودن دوربین‌های کنترل شهری از ۸ دوربین به بیش از ۵۰ دوربین در ورودی، خروجی و هسته مرکزی شهر اشاره کرد.

وی در ادامه اقدام رسانه‌ها و پلیس را در راستای آموزش مردم برای پیشگیری از اقدامات مجرمانه مورد تاکید قرار داد و افزود: پلیس باید تذکرات پیشگیرانه را از طریق رسانه‌ها به مردم اعلام نماید و مردم هم باید اقدامات امنیتی را جدی بگیرند و از نگهداری پول و طلا در منازل خود خودداری کنند.

استاندار قم ضمن تشکر از رئیس دادگستری و دادستان استان، گفت: باید حکم و حد شرعی در رابطه با سارقان صورت بگیرد که با این کار جلوی بسیاری از سرقت‌ها گرفته می‌شود و افراد دیگر جرأت دزدی از منازل را نخواهند داشت.

کد N656243

وبگردی