آفتاب
کریم دولتی:

رقابت حافظان قرآن مسابقات دانشجویان، فشرده‌تر از رقابت قاریان است

رقابت حافظان قرآن مسابقات دانشجویان، فشرده‌تر از رقابت قاریان است

یک عضو ناظر هیئت داوران پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان با بیان اینکه نماینده ایران در رشته حفظ، قوی ظاهر شده است، گفت: حافظان این دوره به نسبت قاریان، رقابتی فشرده و سخت‌تر دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، کریم دولتی، عضو ناظر هیئت داوران پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در گفت‌و‌گویی درباره اجرای «محمدجواد محمدی‌مجد» نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ این دوره از مسابقات گفت: نماینده ایران، در حسن حفظ مشکل خاصی نداشت؛ صوت و لحن او هم در مجموع بد نبود و باید ببینیم نظر داوران چیست.

وی درباره سطح حافظان در دومین روز رقابت‌ها که شب‌گذشته، 12 دی ماه انجام شد، گفت: در مجموع دو یا سه نفر از حافظانی که شب گذشته تلاوت داشتند از حسن حفظ کاملی برخوردار بوده و مشکلی در حسن حفظ نداشتند؛ تجوید و سایر ویژگی‌هایشان نیز به هم خیلی نزدیک بود.

دولتی ادامه داد: رقابت در حسن حفظ شرکت‌کنندگان این دوره از مسابقات خیلی فشرده است؛ هرچند که هشت نفر دیگر مانده‌اند که امروز، 13 دی ماه تلاوت خواهند داشت اما به نظر می‌رسد در مجموع حافظان در رشته حفظ به هم نزدیک هستند.

وی در ارزیابی سطح قاریان و حافظانی که شب گذشته در مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان تلاوت کردند، گفت: رقابت‌ها در رشته حفظ خیلی شدید و نزدیک به هم بود اما در رشته قرائت این فاصله‌ها بیشتر بود و در مجموع بین قاریانی که شب گذشته تلاوت کردند، شاید قاریانی که خوب می‌خواندند و سطح اختلاف قابل توجهی با بقیه داشتند، نسبت به حافظان بیشتر بود.

دولتی در ادامه گفت: بعضی از شرکت‌کنندگان نیز به خاطر جوان و کم تجربه بودن، نتوانستند آنطور که باید هنرنمایی داشته باشند.

وی در این بخش از سخنان خود به سطح قاریان و حافظان شرکت‌کننده در پنجمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان که طی این روزها با هم رقابت می‌کنند، اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد در مجموع نسبت به دوره‌های گذشته رقابت‌های قاریان و حافظان شرکت‌کننده در این مسابقات رشد داشته است؛ هر چند که به طور مطلق نمی‌توان اظهارنظر کرد.

دولتی اظهار کرد: به هر حال در هر دوره‌ای، بعضی از شرکت‌کنندگان بودند که در رشته قرائت و حفظ شاخص بودند و اختلاف بیشتری با بقیه داشتند؛ همانطور که در این دوره از مسابقات برخی از شرکت‌کنندگان از سطح بالاتری برخوردارند.

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تا فردا شب، 14 دی‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران ادامه دارد.

انتهای پیام

کد N656204

وبگردی