آفتاب

ادعای تکراری یک سناتور آمریکایی علیه ایران

ادعای تکراری یک سناتور آمریکایی علیه ایران

سناتور لیندسی گراهام در اظهاراتی خصمانه علیه ایران مدعی شد: ایران هسته‌ای بزرگترین تهدید علیه جهان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، لیندسی گراهام، یکی از اصلی‌ترین اعضای کنگره آمریکا که همواره در حوزه سیاست خارجی اظهار نظر می‌کند روز جمعه در گفت‌وگو با یک رسانه صهیونیستی مدعی شد: ایران همانند هم پیمان قدیمی‌اش کره شمالی به دنبال دستیابی به قدرت هسته‌ای نظامی است.

این سناتور آمریکایی افزود: من با اینکه ایران از برنامه انرژی هسته‌ای برخوردار باشد مخالف نیستم اما نگرانم که تلاش‌های تهران در راستای غنی سازی اورانیوم به مسیری برای ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای تبدیل شود.

گراهام همچنین خواسته‌های هسته‌ای ایران را بزرگترین تهدید علیه جهان خواند و گفت: از این رو اسراییل باید اطمینان حاصل کند که کنگره به طور مناسبی نقش خواهد داشت.

این سناتور جمهوری‌خواه تاکید کرد: جمهوری‌خواهان در کنگره و مجلس سنا که در دور جدید در اکثریت هستند به دنبال اقداماتی هستند که اطمینان دهد مذاکرات هسته‌ای ایران به درستی در حال انجام شدن است و در صورت کناره گیری ایران از میز مذاکره یا تخطی این کشور از هرگونه توافق تحریم ‌ها دوباره به کار بسته خواهد شد.

گراهام در ادامه با انتقاد از سیاست‌های باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در عرصه‌ی سیاست خارجی گفت که کنگره از اعمال تحریم علیه اسراییل به دلیل شهرک سازی‌هایش حمایت نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این مقام آمریکایی در حالی نسبت به برنامه‌ی هسته‌ای ایران هشدار می‌دهد و همزمان از مواضع رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند که صهیونیست‌ها خود تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه‌ی خاورمیانه و تهدیدی علیه کشورهای همسایه و جهان محسوب می‌شوند.

مقامات ایرانی همواره تاکید دارند که برنامه‌ی هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد. به علاوه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بارها در گزارشات خود اذعان کرده است تاکنون شواهدی که ثابت کند ایران در فعالیت‌های هسته‌ای خود انحرافی دارد به دست نیاورده است.

همچنین محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: امروز نه تنها سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، بلکه منطقه و جهان به دنبال رسیدن به تفاهم در برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان هستند که امر بسیار مهمی است و طلیعه بسیار خوبی از همکاری‌های سازنده را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N656152

وبگردی