آفتاب
در حاشیه پنجمین دوره مسابقات دانشجویان مسلمان

کودک ۶ ساله؛ حافظ جزء ۳۰ و مسلط به روخوانی قرآن

کودک ۶ ساله؛ حافظ جزء ۳۰ و مسلط به روخوانی قرآن

حسین ملکی، شش‌ساله که بخاطر برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از ملایر به تهران آمده است حافظ جزء ۳۰ قرآن و مسلط به روخوانی تمام این معجزه جاوید است.

حسین ملکی، شش‌ساله که بخاطر برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان از ملایر به تهران آمده است حافظ جزء ۳۰ قرآن و مسلط به روخوانی تمام این معجزه جاوید است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حسین ملکی شش‌ساله هنگامی که تبلیغات پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان را از سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌شنود، از مادرش می‌خواهد که او را برای دیدن مسابقات از ملایر به تهران بیاورد.

حسین مسلط به روخوانی تمام قرآن کریم است، وقتی دیدم هر صفحه از قرآن را که باز می‌کنند می‌تواند از رو بخواند، انگیزه‌ای شد تا با مادرش و خودش به گفت‌وگو بنشینیم، «کبری غلامی» مادر حسین از علت علاقه‌مندی فرزندش به قرآن کریم می‌گوید: وقتی من فرزندان سایر خانواده‌ها را می‌دیدم که در راه قرآن قرار گرفته‌اند، برآن شدم تا حسین را در جامعةالقرآن شهرستانمان(ملایر) ثبت نام کنم.

وی با تأکید بر اینکه حسین در آن زمان پنج ساله بوده است، اظهار می‌کند: او با اینکه نمی‌توانست بخواند و بنویسد علاقه بسیاری به یادگیری قرآن داشت به طوری که سریع‌تر از هم‌کلاسی‌هایش آموزش حروف را به اتمام رساند.

غلامی نگاهی به فرزندش می‌کند و ادامه می‌دهد: پس از این کلمه‌خوانی را با روش‌های آموزشی جامعةالقرآن به اتمام رساند و حالا مسلط است که تمامی قرآن را از رو بخواند.

اشتیاق پدر به دریافت محفوظات حسین

مادر حسین با اشاره به اینکه خودش مؤسسه قرآنی با نام «تالار قرآن» در ملایر دارد و حافظ سه جزء از قرآن است، بیان می‌کند: در ابتدا فکر می‌کردم که شاید حسین علاقه‌ای به یادگیری قرآن نشان ندهد اما به حمدالله آنقدر علاقه‌مند شد که از اردیبهشت‌ماه امسال نیز از من خواست که برای حفظ جزء 30 قرآن در جامعةالقرآن ملایر ثبت‌ نامش کنم.

وی با تأکید بر اینکه حسین تک فرزند من است و پدرش هم با اشتیاق فراوان هر شب محفوظات حسین را از او می‌پرسد و از او می‌خواهد صفحه‌ای از قرآن را برایش روخوانی کند، می‌گوید: امیدوارم روزی برسد که تمام کلاس‌های قرآن پرشود از حضور فرزندانی که از سنین پایین به حفظ و یادگیری قرآن علاقه‌ نشان می‌دهند و تمایل دارند که در این راه گام بردارند.

حسین حفظ را بیشتر از روخوانی قرآن دوست دارد

غلامی با اشاره به رتبه حسین در شهرستان ملایر، ادامه می‌دهد: حسین حتی در مرحله شهرستانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در گروه زیر 16 سال رتبه سوم را بدست آورده است.

حسین که هنوز مدرسه نمی‌رود، ادامه می‌دهد: حفظ قرآن را بیشتر از روخوانی قرآن دوست دارم و دلم می‌خواهد روزی بتوانم تمام قرآن را از حفظ بخوانم.

بر اساس این گزارش، پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان تا یکشنبه، 14‌ دی‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران با حضور 72 شرکت‌کننده از 47 کشور جهان در حال برگزاری است. همچنین این مسابقات هر دو سال یک‌بار به همت سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی برپا می‌شود.

انتهای پیام

کد N656049

وبگردی