آفتاب

نقش تبلیغات‌اسلامی در توسعه گردشگری ‌

نقش تبلیغات‌اسلامی در توسعه گردشگری ‌

معاون گردشگری استان کرمانشاه گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی می‌تواند با اجرای برنامه‌هایی به توسعه گردشگری استان کمک کند.

محمدرضا ستایش فر در گفت‌وگو با خبرنگار‌ خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، اظهارکرد: توسعه گردشگری کاری نیست که تنها از عهده یک اداره یا سازمان همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برآید، بلکه نیازمند فعالیت تمامی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای اجرایی استان است.

وی افزود: یکی از سازمان‌ها و اداراتی که در این راستا می‌تواند نقش‌آفرینی کند، سازمان تبلیغات اسلامی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: تبلیغات اسلامی می‌تواند با برنامه‌ریزی برای مفتوح بودن مساجد در تمامی مناطق استان به صورت شبانه‌روزی به توسعه گردشگری استان کمک کند.

ستایش فر ادامه داد: پخش اذان در مکان‌های پرتجمع، پارک‌ها، میادین و اماکن تفریحی کلیه شهرستان‌های استان، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، چاپ بروشور و کتابچه‌های فرهنگی برای سنین مختلف و همچنین تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی از دیگر اقداماتی است که تبلیغات اسلامی می‌تواند در راستای جذب گردشگر به استان انجام دهد.

وی تصریح کرد: همچنین افزایش فعالیت تبلیغی جهت گردشگران در زمینه ارائه فرهنگ اسلامی و تبلیغات دینی با محوریت وحدت مسلمین و مضامین اخلاقی در سطح مراکز تفریحی با توجه به حضور پرتراکم گردشگران می‌تواند از دیگر برنامه‌های این سازمان باشد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ارائه تبلیغات دیداری و تجسمی از وقایع شاد اسلامی همانند ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه(س)، ولادت امام زمان(عج)، حضرت علی(ع) و حضرت محمد(ص) و عید غدیرخم با تهیه ماکت و نورپردازی‌های ویژه و جذاب در پارک‌ها و مراکز تفریحی نیز می‌تواند از دیگر اقدامات مثبت سازمان تبلیغات اسلامی در جهت جذب گردشگر باشد.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تاکید کرد: اصلی‌ترین هدف استان کرمانشاه در سال 94 جذب چهار میلیون گردشگر است که برای تحقق این مهم باید همه ادارات، سازمان‌ها و نهادهای استان فعالیت خود را دوچندان کنند.

انتهای پیام

کد N655874

وبگردی