آفتاب

گزارش برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در صحن علنی مجلس

گزارش برداشت 4/1 میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی در صحن علنی مجلس

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در مورد برداشت 4/1 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی در جلسات علنی هفته جاری مجلس ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری مجلس، رسیدگی به گزارش کمیسیون مشترک در مورد لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، طرح دوفوریتی نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصد و شصتم (160) قانون‌اساسی و ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه‌ اصلاح قانون مالیات‌های‌ مستقیم‌ و اصلاحات بعدی‌ آن را در دستور کار دارند.

طرح اصلاح قانون تعاونی نمودن تولید و یکپارچه شدن اراضی در حوزه عمل شرکت‌های تعاونی‌روستایی، طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجد کشور و پیگیری امور نمازخانه‌ها و طرح اصلاح موادی از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته جاری خواهد بود.

نمایندگان مجلس در ادامه طرح استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده (17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش، لایحه اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی و طرح حمایت از صنعت برق کشور را مورد رسیدگی قرار می‌دهند.

طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده، طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و طرح اصلاح بند (ز) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر دستور کارهای مجلس در هفته جاری عنوان شده است.

نمایندگان مجلس در ادامه جلسات هفته جاری خود لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات‌های انضباطی نیروهای مسلح، طرح دائمی شدن قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسؤولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث و لایحه تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی را نیز بررسی می‌کنند.

سؤال جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات و عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر امور خارجه نیز در یکی از جلسات علنی هفته جاری مجلس مطرح خواهد شد.

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد برداشت 4/1 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی برخلاف مفاد بند2-2 قانون بودجه سال 1392 کل کشور، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد تحقیق و تفحص از وزارت امور اقتصادی و دارایی و عملکرد شرکت کارگزاری سهام عدالت و گزارش کمیسیون ویژه در مورد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و قوانین متناظر و پیشنهادهایی در خصوص نحوه اجرای آنها از دیگر دستور کارهای پارلمان در هفته جاری خواهد بود.

انتهای پیام

کد N655676

وبگردی