آفتاب

تظاهرات در لندن در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

تظاهرات در لندن در اعتراض به بازداشت دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

مخالفان بحرینی ساکن انگلیس با به راه انداختن تجمعات اعتراضی و با هشدار نسبت به ورود بحرین به مرحله‌ای جدید از درگیری‌ها، خواهان آزادی هرچه سریعتر دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه المیادین، مخالفان بحرینی ساکن انگلیس با اعتراض به سکوت انگلیس نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق و با سر دادن شعار «علی سلمان را سریعتر آزاد کنید» مقابل سفارتخانه بحرین در انگلیس، خواهان سرنگونی نظام حاکم بحرین و آزادی زندانیان سیاسی این کشور شدند.

جواد فیروز، نماینده سابق پارلمان بحرین در این خصوص اظهار کرد: هدف نظام بحرین تنها مخالفت با شیخ علی سلمان نیست بلکه مخالفت با طرح مخالفان بحرینی است که در سال 2011 میلادی آغاز شد و کاملاً مشخص است که بحرین تمام شخصیت‌های برجسته که بیشترشان در زندان هستند را هدف خود قرار داده و اکنون نیز با بازداشت شیخ علی سلمان به طور مستقیم مخالفان خود را که به‌طور مسالمت‌آمیز خواهان اصلاح در کشور هستند، هدف خود قرار داده است.

تظاهرکنندگان بحرینی سکوت انگلیس نسبت به بازداشت شیخ علی سلمان و همچنین اهانت سفیر انگلیس در بحرین به مخالفان را محکوم کردند.

مخالفان همچنین با ایجاد پایگاه نظامی انگلیس در بحرین مخالفت کردند که این سفیر انگلیسی در مقابل اعلام کرد: تحریم انتخابات پارلمانی اخیر از سوی مخالفان اقدامی علیه رشد سیاسی کشور بود.

سعید الشهابی، یکی از مخالفان بحرینی گفت: موضع انگلیس این است که یا خواهان بازداشت علی سلمان است و یا حداقل به طور ضمنی موافق آن است اما چیزی که واضح است این است که بدون دخالت کشورهای خارجی، دولت بحرین هرگز علی سلمان را آزاد نمی‌کند.

مخالفان بحرینی به مقامات بحرینی اعلام کردند که در صورت ادامه بازداشت علی سلمان به اعتراضات خود ادامه می‌دهند چراکه این مساله راه را برای حل بحران سیاسی در کشور مسدود می‌کند.

انتهای پیام

کد N655545

وبگردی