آفتاب

ازدواج خواهر کیم جونگ اون با پسر دبیرکل حزب حاکم کره‌شمالی

ازدواج خواهر کیم جونگ اون با پسر دبیرکل حزب حاکم کره‌شمالی

خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از دو تن از مقام‌های چینی از ازدواج کوچکترین خواهر رهبر کره‌شمالی با پسر یکی از مقام‌های بسیار بانفوذ این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری یونهاپ به نقل از دو تن از مقام‌های دولت پکن که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد، کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، رهبر جوان کره‌شمالی که توسط رسانه دولتی این کشور برای نخستین بار در نوامبر 2014 به عنوان معاون مدیر حزب حاکم کارگر کره‌شمالی شناسانده شد، با چوئه سونگ، دومین پسر چوئه ریونگ هائه، دبیرکل حزب ازدواج کرد. تصویر منتشر شده از کوچکترین خواهر کیم جونگ اون در هفته گذشته نشان می‌دهد که وی یک انگشتر ازدواج به دست دارد.

اگر این داستان درست باشد، این ازدواج نشانه‌ای از مستحکم‌تر کردن پایه‌های قدرت خانواده کیم در کره‌شمالی، سه سال پس از مرگ کیم جونگ ایل، رهبر فقید این کشور است که قدرت را به پسرش کیم جونگ اون سپرده است.

سال گذشته میلادی، کیم جونگ اون حدود 10 تن از مقام‌های ارشد حزب را به اتهام اختلاس و مشاهده سریال‌های کره‌جنوبی اعدام کرد.

در همین حال دیدار دبیرکل حزب حاکم کارگر کره‌شمالی با شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین در سال 2013 به کاهش تنش‌های چند ساله دو طرف کمک کرد؛ تنش‌هایی که پس از سومین آزمایش اتمی کره‌شمالی در فوریه همان سال رخ داد.

هم‌زمان کیم جونگ اون در جریان سخنرانی که روز جمعه در اینترنت منتشر شد، آورده است: هیچ دلیلی برای اینکه مذاکرات در سطح بلندپایه برگزار نشود، وجود ندارد. اگر کره‌جنوبی واقعاً خواستار برگزاری این مذاکرات و بهبود روابط باشد، مذاکرات تعلیقی از سر گرفته می‌شود و مذاکرات درباره مسائل حساس و ویژه می‌تواند برگزار شود.

انتهای پیام

کد N655518

وبگردی