آفتاب

مذاکره مادورو و بایدن با هدف بهبود روابط آمریکا- ونزوئلا

مذاکره مادورو و بایدن با هدف بهبود روابط آمریکا- ونزوئلا

در حالی روابط آمریکا و ونزوئلا در سال 2014 تنش هایی را به خود دید که در ابتدای سال 2015 معاون رئیس‌جمهوری آمریکا با رئیس‌جمهور ونزوئلا دیدار کرده و دو طرف تمایلات خود را برای احیا و ازسرگیری روابط بین دو کشور ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "جو بایدن"، معاون رئیس جمهوری آمریکا با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در برزیل دو هفته پس از آن دیدار کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا قانونی را برای اعمال تحریم‌ها علیه مقام‌های ونزوئلایی متهم به نقض حقوق بشر امضا کرد.

چند روز پیش از آنکه این تحریم‌ها اعمال شود، مادورو به تمامی ونزوئلایی‌ها گفت تا ویزاهای آمریکایی خود را در اعتراض به سیاست‌های این "یانکی امپریالیست" بسوزانند.

تصویر گرفته شده از مادورو و بایدن در حالی که به گرمی به یکدیگر لبخند می‌زنند و در مراسمی به میزبانی دیلما روسف، رئیس جمهوری برزیل روز جمعه نشان‌ دهنده بهتر شدن روابط بین کاراکاس و واشنگتن محسوب می‌شود. بنا بر گفته‌های یکی از مقام‌های دولتی آمریکا که به همراه بایدن در این سفر بود، مادورو به بایدن گفت که می‌خواهد روابط بین دو کشور بهبود یابد اما نگران تحریم‌های اعمال شده است.

بایدن گفت که ونزوئلا باید اقداماتی را برای بهبود روابط بین دو کشور انجام دهد و یکی از آن‌ها آزادی زندانیان سیاسی است اما مادورو پاسخ داده که اپوزیسیون باعث بی‌ثباتی کشور می‌شود و تحریم‌ها نیز چنین تاثیری را برجای خواهد گذاشت.

مادورو همچنین در این نشست دو جانبه با معاون رئیس جمهوری آمریکا گفت: من همواره چه به صورت خصوصی و چه در میان مردم گفتم که ما خواهان احترام گذاشتن به روابط هستیم.

دو کشور ونزوئلا و آمریکا از سال 2010 تبادل سفرا نداشتند.

انتهای پیام

کد N655467

وبگردی