آفتاب

عریقات: فلسطین مارس 2015 عضو دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد شد

عریقات: فلسطین مارس 2015 عضو دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد شد

مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین با تاکید بر اینکه فلسطین در آغاز مارس آتی عضو کامل دادگاه کیفری بین‌المللی خواهد شد، گفت: شهرک‌سازی و حملات اسرائیل به غزه دو محور اصلی خواهد بود که ما آن را در دادگاه کیفری بین‌المللی پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا ) صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین در مذاکرات صلح با رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه خبری المیادین تصریح کرد: ما به طور رسمی از سازمان همکاری اسلامی می خواهیم تا نیجریه را به دلیل دادن رای ممتنع به پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در فلسطین در شورای امنیت مجازات کند.

وی گفت: ما می دانستیم که این پیش‌نویس تصویب نخواهد شد. به واشنگتن نیز اعلام کرده بودیم در صورتی که برای ناکام ماندن پیش نویس قطعنامه پایان اشغالگری فشار بیاورد به دادگاه کیفری بین المللی خواهیم پیوست. ما با اینکه می‌دانستیم که این پیش‌نویس تصویب نمی شود اما پافشاری ما برای تصویب این پیش نویس پیامی برای آمریکا بود.

عریقات افزود: آمریکا هیچ گونه اوراق مکتوبی را به ما ارائه نکرد بلکه تنها صرف اظهارات و افکار و دیدگاه هایی را ایراد نمود. در حال حاضر نیز اقداماتی برای سرزنش کردن تشکیلات خودگردان فلسطین و تبرئه اسرائیل و اشغالگری‌های آن وجود دارد. اما با این حال اوضاع ما پس از پیوستن به دادگاه کیفری بین الملل مثل اوضاع ما قبل از آن نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اعراب یکصدا سخن گفتند و از پیش نویس قطعنامه پایان اشغالگری حمایت کردند.

عریقات بار دیگر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونسیتی را به داعش تشبیه کرد و گفت: چه فرقی میان نتانیاهو که محمد ابوخضیر، نوجوان فلسطینی را به شهادت رساند با داعشی وجود دارد که خبرنگاران را سر می برد. ما امروز پیام پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح هسته ای را به آمریکایی ها می دهیم. ما همچنین سند پیوستن به اساسنامه رم و پروتکل دوم و سوم معاهده ژنو را به سازمان ملل تحویل دادیم.

عریقات با تاکید بر اینکه فلسطین در آغاز مارس آتی عضو کامل دادگاه کیفری بین الملل خواهد شد گفت: وحدت ملی هدف اصلی ماست و ما باید برای تحقق اهداف خود به پای صندوق های رای برویم نه اینکه به دنبال درگیری باشیم. در حال حاضر نیز صحبت از منحل شدن تشکیلات خودگردان فلسطین در میان نیست.

قطعنامه پیشنهادی فلسطین برای پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی اخیرا با کسب تنها هشت رأی موافق و وتوی آمریکا به تصویب نرسید.

انتهای پیام

کد N655231

وبگردی