آفتاب
آیت الله علم الهدی:

حماسه ۹ دی در حقیقت نقشی هم سطح پیروزی در دفاع مقدس داشت

حماسه ۹ دی در حقیقت نقشی هم سطح پیروزی در دفاع مقدس داشت

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: نقش ۹ دی از نظر پیروزی نظام و رهبری و انقلاب مقدس ما در تمام جریانات در مقابل دشمن ، چیزی هم سطح پیروزی در دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر جمعه در رواق بزرگ امام خمینی حرم مطهر امام رضا و در خطبه های سیاسی و عبادی نماز جمعه گفت: امسال یادمان ۹ دی و این حماسه ملی با وجود عدم همراهی مناسبت بعضی دست اندرکاران و جریان های سیاسی کوته فکر و جریان کارشکنانه، لغو برخی از سخنرانی افراد ارزشی در بعضی از دانشگاه ها توسط مدیران آنها، باز هم با عظمت قابل توجهی این مراسم در تمام نقاط کشور برگزار شد.

۹ دی یک جریان ماندگار است

خطیب جمعه مشهد گفت: مردم یاد آن را در سراسر کشور بسیار گرامی داشتند و در مشهد هم موضع گیری شفاف نماینده محترم ولی فقیه آیت الله واعظ طبسی و برنامه های خوب بسیاری داشتیم.

امام جمعه مشهد افزود: رمز حماسه ۹ دی یک جریان ماندگار خواهد بود، اما باید نگاه خود را تنها به یک نگاه حادثه ای محدود نکنیم و یک نگاه جریانی داشته باشیم، چون ۹ دی در حقیقت نقشی که از نظر پیروزی نظام و رهبری و انقلاب مقدس ما در تمام جریانات در مقابل دشمن داشت، چیزی هم سطح پیروزی در دفاع مقدس بود.

وی ادامه داد: در ۸ سال دفاع مقدس دشمن جنگ سخت را بر ما تحمیل کرد و مردم ما دشمن را به عقب رانند و در فتنه ۸۸ دشمن سخت ترین جنگ های نرم را به ما تحمیل کرد.

۹ دی  تقابل حزب الله با حزب شیطان بود

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: ۹ دی در واقع تقابل حزب الله و با حزب شیطان بود و این رمز ماندگاری حماسه ۹ دی است، در قرآن هم حزب الله را و هم حزب شیطان را به ما معرفی می کند، در قرآن خداوند می فرماید، ای پیامبر آیا نمی بینی که کسانی که ولایت قومی را پذیرفتند که خداوند بر آنان غضب کرده است و در  جایی دیگر می فرماید که یاد خدا در آنان خشکانده می شود.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: آنها ابتکار، نقشه، توطئه و ولایت پذیری را از قومی که مغضوب خدا هستند قبول کردند، اگر بخواهید مصداق آن را پیدا کنید غیر از استکبار و صهیونیست، آمریکا و انگلیس چه کسانی هستند؟

سران فتنه در بیانیه های خود کار دشمنان را تایید کردند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: آنها این توطئه را وارد جریان های کشور و سران فتنه جریان سازی کردند و بستر را در اردو کشی خیابانی به نام تقلب در انتخابات آماده کردند و پیاده نظام دشمن شعار استقلال، آزادی جمهوری ایرانی و نه غزه و نه لبنان جانم فدای ایران را سر دادند و به مقدسات عاشورایی ما توهین کردند، در این بین هر وقت دشمن پیاده نظام خود را وارد خیابان کرد سران فتنه بیانیه دادند و کار دشمن را تایید کردند.

وی اضافه کرد: آنها بستری ساختند که دشمن توطئه خود را اجرا کنند، آنها ۱۷ بیانیه دادند و تمام حرکت ها را تایید کردند، آنهایی که می خواهند از آنان حمایت می کنند خجالت نمی کشند؟ آنها عزاخانه امام حسین را آتش کشیدند ولی در بیانیه به آنان خداجو گفتند.

شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه مرگ بر حجیت و ولایت امام زمان است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: حزب الله؛ خداوند در دل های آنان ایمان را ثبت کرده و با روحی از خود آنها را تایید کرده و در بهشت وارد می کند و هم خداوند از آنان راضی است و هم آنان از خداوند راضی هستند.

خطیب جمعه مشهد گفت: در ۹ دی کسانی بودند که به سران فتنه رای دادند اما در این روز از سران فتنه بیزاری جستند هر چند که آنها جزو  جریان سیاسی آنها بودند آیا فکر می کنید این که می گوییم افرادی که حماسه ۹ دی را پدی آوردند از حزب الله هستند یک نوع تعارف است؟

وی با بیان اینکه سران فتنه دشمن خدا بودند ادامه داد: رسول خدا، مظهر خداست و امامان مظهر رسول اکرم و حجت امام معصوم در زمان غیبت، ولی امر است، این هایی که به اصل ولایت فقیه شعار مرگ دادند، مرگ به شخص نبود بلکه مرگ بر حجیت و ولایت امام زمان بود، آیا دشمنی خدا و رسول از این بالاتر می خواهید؟ این ها دشمن خدا بودند و سران فتنه آنها را تایید می کردند.

اشتغال جوانان مورد دغدغه تمام دولت ها بوده است

امام جمعه مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به سبک زندگی اسلامی گفت: یکی از سرفصل های این موضوع مربوط به کسب و کار بود، امروز یکی از مشکلات بزرگ جامعه مسئله اشتغال جوانان است و از دغدغه های بزرگ هر دولتی در نظام نیز مسئله اشتغال نسل جوان بوده است.

وی ادامه داد: این مشکل بزرگ در جامعه راه حل آن تنها در طرح ها و ابتکارات اقتصادی است؟ مسئله اشتغال قبل از اینکه یک موضوع اقتصادی باشد یک موضوع فرهنگی است، ما در کشور مشکل فرهنگی اشتغال داریم، کشور ما در حال توسعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در همه زمان ها بیش از ۲ میلیون جوان بیکار هستند، شما حساب کنید یک فردی دچار بازنشستگی شد و یا با وانت کار می کند و یا با تاکسی مسافرکشی می کند تا هزینه تحصیل دانشگاهی چهار دانشجو خود را تامین کن اما آنها پس از فارغ التحصیلی بازهم زیر بار این پدر هستند.

در هیچ کجای دنیا توقع ایجاد اشتغال توسط حکومت به اندازه ایران نیست

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: آنها یک برگه پاره مدرک گرفتند و فقط می خواهند که یک شرکت بروند و حقوق بگیر شوند، این جوانان تا ساعت ۱۱ ظهر می خوابند، این مقصر دولت نیست و مشکل فرهنگ اشتغال است، و می گویند این شغل در شان من نیست.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: در کشورهای دیگر از دولت اینقدر توقع ایجاد کار نیست، امروز در هیچ کشوری در دنیا اینقدر توقع تولید اشتغال و کار نیست، این فرهنگ فرهنگ غلط است که باید همه افراد کار را هرچه خود تفسیر کردند، دولت موظف است کار را متناسب با شئون آنها تامین کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستانی از پیامبر اکرم ادامه داد: قبل از اینکه جوانان دنبال استخدام باشند دنبال کار باشند، و بروند خود کار تولید کنند، در زمان پیامبر جوانانی ازدواج کردند و وضع خوبی نداشتند و حتی قوت روزمره خود را نداشند، زن جوان گفت به بیرون برو و یک فکری بکن، گفت من پول و شغلی ندارم، زن به او گفت به نزد پیامبر برو و از او تقاضای پول کن.

وی اضافه کرد: جوان به تحریک خانم لباس پوشید و خدمت پیامبر رسید و اصحاب نشسته بودند، این جوان در عین خجالت به زحمت به خود تلقین کرد و یک سلام خیلی بلندی کرد، پیامبر وقتی سلام او را شنید جواب سوال او را دادند و فرمود، هرکس از ما چیزی بخواهد ما او را بی نیاز می کنیم اما اگر از ما بی نیازی بجوید، خدا او را بی نیاز می کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: او به خانه برگشت و خانمش پرسید چه شد، وی داستان را توضیح داد و گفت پیامبر با آن جمله زمینه درخواست را از من گرفتند، در این هنگام زن او وی را توبیخ کرد گفت تو حتی عرضه گدایی کردن هم نداری و وی برای بار دوم به نزد پیامبر آمد و این دفعه سلام بلندتری کرد و اما باز هم پیامبر جمله خود را بازگو کرد

امام جمعه مشهد افزود: در هنگام بازگشت به منزل بازهم زن شدیدتر او را توبیخ کرد و گفت که چرا حتی عرضه صحبت کردن نداری، این بار نیز این جوان بازگشت و بازهم پیامبر جمله خود را بازگو کردند، دیگر توان برگشت به خانه نیز نداشت و نماز خود را با پیامبر خواند، در پایان نماز پیامبر از او پرسید چه مشکلی داری؟ و او جریان خود را توضیح داد و گفت که دیگر روی بازگشت به خانه را نیز ندارم و شما هم که سه دفعه یک جمله ار مطرح کردید، پیامبر فرمود بازهم آن جمله را خواهم گفت.

وی ادامه داد: پیامبر پرسید تو چه کاره هستی و شغلت چیست؟ گفت مشکل من بیکاری است، پیامبر با لحن تندی پرسید تو بیکار هستی؟ تو ملعون هستی! آیا واقعا تو مسلمان هستی و تا الان بیکار ماندی؟ چه کاری از تو برمی آید؟ جوان که دید نمی تواند دیگر بگوید هیچ کار از دستم برنمی آید گفت، من می توانم به بیابان بروم و هیزم جمع کنم، پیامبر برای او تبر و ریسمان طلب کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: فردی گفت من ریسمان و تبر دارم و این دو را به او می بخشم اما پیامبر گفت، حق بخشیدن نداری و باید به او عاریه بدهی و او باهمان تبر و ریسمان به بیابان رفت و بافروش هیزم پول خوبی به دست آورد و برای زن خود آذوقه تهیه کرد، زن او پرسید چرا پیامبر این همه تو را معطل کرد، و مرد داستان را برای زن تعریف کرد.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: بعد از یک مقداری وضع خوبی پیدا کرد و برای خود کارگر گرفت و یک مجموعه هیزم چینی جمع کرد، و روزی که سوار بر شتر خود راه می رفت، پیامبر را دید و ایشان باز هم  جمله خود را گفتند و فرمود، حالا که بی نیازی جستی متوجه شدی که اکنون ثروتمند هستی؟

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: جوان تا از مرز بلوغ اجتماعی گذشت باید به دنبال کار برود، هر کاری برود، نه فقط استخدام، جوانی نزد من آمد و از بیکاری شکایت کرد و گفت آیا من باید یک بیل بردارم؟ گفتم بله بیل بردار و در سرگذر فعالیت کن.

کد N655027

وبگردی