آفتاب
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مواظب باشیم آبروی مومن ریخته نشود

مواظب باشیم آبروی مومن ریخته نشود

در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به گناهان زبان٬ ابراز داشت: در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان٬ زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با اشاره به شناخت و عمل به وظایف٬ اظهار داشت: حفظ نظام از و اجبات است و باید بدانیم که این قرآن که در بین ما به امانت گذاشته شده٬ باید حفظ شود و بعد از آن نماز در اولویت است.

وی ادامه داد: امیرالمومنین (ع) زمانی که برای نماز بلند می‌شدند رنگ از رخسارشان پریده بود و بعد از آنکه دلیل را از ایشان جویا می‌شدند ایشان می‌گفتند وقت ملاقات با معبود است و باید به انجام فرضیه برسیم و باید بدانید که این نماز بسیار در زندگی ما مهم و حائز اهمیت است به صورتی که این نماز اکسیر نجات بخش زندگی ما محسوب می‌شود.

صدیقی با اشاره به گناهان زبان ابراز داشت: در محیط کار و خانه٬ باید زبانمان زبان اخلاق و دین باشد چرا که نیش زبان مانند تهمت، تحقیر و غیبت مباحثی است که انسان را بیچاره می‌کند که باید مواظب آن باشیم تا آبروی مومن ریخته نشود چرا که ریختن آبروی مومن مانند ریختن خون او است و این دو جنایت با هم یکی‌اند.

خطیب موقت جمعه تهران با تاکید بر اهمیت «بسم الله» در کلام حضرت امام (ره)٬ ابراز داشت: در مسئله «حمد» امام راحل می‌فرمایند کسی در گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» اگر بتواند مداومت داشته باشد به درجات عالیه خواهد رسید به عبارتی تمامی موجودات و بستر دنیا خودش حمد است و همه موجودات اسماء الهی هستند و تمامی مرآت جلال و جمال خداوند هستند و چه خوب است که انسان با خدا زندگی کند و اگر کسی بدان مرحله رسید «بسم الله» آن «بسم الله» ‌حقیقی می‌شود به گونه‌ای که عامل تمامی افکار و ا فعالش خداوند خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه اسماء‌ خدا زیباست و اسامی خداوند حق تعالی٬ همه جمیل است. اگر کاری از ما ساطع شود کار خداوند است و اگر به این مراحل از تقوا برسیم تمامی این‌ها از برکات خداوند نشأت می‌گیرد چرا که کسانی که نافله‌هایشان را جدی پیگیری می‌کنند به جایی خواهند رسید که زبان و حرکت آن‌ها وابسته به خدا خواهد شد و صدای ما دیگر از جانب خداوند خواهد بود.

صدیقی با اشاره به اهمیت و برکات اجتماعاتی مانند نماز جمعه بیان داشت: در این روز می‌توانیم مراتب بندگی خود را به سوی خداوند ارتقا دهیم چرا که این اجتماعات منشأ نور و خیر و برکت است.

کد N655002

وبگردی