آفتاب
دبیر اجرایی جامعه اسلامی اصناف و بازار:

سیاست بدون تدبیر بی‌معناست

سیاست بدون تدبیر بی‌معناست

دبیر اجرایی جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: سیاست بدون تدبیر معنا پیدا نمی‌کند.

دبیر اجرایی جامعه اسلامی اصناف و بازار گفت: سیاست بدون تدبیر معنا پیدا نمی‌کند.

مصطفی بهارلویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نقش تدبیر در سیاست اظهار کرد: تدبیر در سیاست باید به گونه‌ای باشد که همه شرایطی که در اخلاق سیاسی مطرح است و در دستورات دینی ما توصیه شده، لحاظ شود.

وی افزود: در موضع‌گیری‌ها باید شرایط روز، مکان، حساسیت و موقعیت‌ها لحاظ شود تا تدابیر سیاسی بر اساس فعل و انفعالات،‌ضربه‌پذیر نباشد و مشکلی برای جامعه و نظام به وجود نیاورد. در شرع مقدس نیز اشارات زیادی به تدبیر شده و در واقع سیاست بدون تدبیر معنا پیدا نمی کند.

بهارلویی با اشاره به اینکه تدبیر در سیاست با نقش فعالانه سیاسیون شکل می گیرد، یادآور شد: قطعا سیاسیون اگر می خواهند تدبیری در تصمیماتشان داشته باشند باید نقش فعالانه در سیاست ایفا کنند. به قولی یا نباید به آب زد و یا اگر به آب می زنی باید شناگر قابلی باشی. سیاسیون هم وقتی وارد کارزار سیاسی می‌شوند باید به مسائل روز آگاه باشند و از مشاورین باتدبیر بهره ببرند.

وی درباره تبعات بی‌تدبیری در سیاست خاطر نشان کرد: تدبیر محاسن بسیار بالایی دارد و ممکن است بی‌تدبیری تبعات زیان‌باری به وجود آورد. مثلا بی تدبیری برخی افراد باعث به وجود آمدن اتفاقات 88 شد و با تدبیری مقامات منجر به حماسه 9 دی شد. سیاست یعنی تدبیر داشتن. توصیه شده حتی در منزل و کسب و کار هم با تدبیر عمل کنیم، چه رسد به سیاست که نقش مهمی در سرنوشت جامعه دارد.

دبیر اجرایی جامعه اسلامی اصناف و بازار در پایان اظهار کرد: افرادی که در عرصه سیاست و در احزاب موضع‌گیری می‌کنند باید شاخص خود را رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری قرار داد. همچنین رعایت قانون اساسی، اخلاق سیاسی، صداقت و آینده‌نگری در امر سیاسی می تواند نوعی از تدبیر سیاسی به حساب بیاید که راهگشا خواهد بود.

انتهای پیام

کد N654522

وبگردی