آفتاب
نظری:

منطقه آزاد تجاری عقب ماندگی استان گلستان را جبران می کند

منطقه آزاد تجاری عقب ماندگی استان گلستان را جبران می کند

نماینده شهرستان‌های غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با مهم دانستن منطقه آزاد تجاری در توسعه اقتصادی گفت: ایجاد این منطقه، عقب ماندگی چند دهه این استان را جبران می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدجواد نظری مهر روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: مدیران استانی باید با جدیت این مصوبه سفر را پیگیری و اجرایی نمایند تا به سرنوشت پتروشیمی تبدیل نشود.

وی گفت: مدیران استان باید از هم اینک برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه آزاد تجاری اقدام نمایند تا پس از تصویب نهایی، این پروژه مهم به سرعت اجرایی شود.

نظری مهر همچنین با اشاره به ظرفیت های بنادر گلستان، بر لزوم توجه به این ظرفیت ها و ایجاد زیرساخت های مناسب برای آن تأکید و اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های توسعه در دو بخش منطقه آزاد تجاری و بنادر می توان نسبت به جذب اعتبارات ویژه در این خصوص و یا افزایش سهم بودجه استان اقدام کرد.

نماینده مردم شهرستان های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گمیشان در مجلس شورای اسلامی همچنین با ابراز گله از نحوه توزیع بودجه و اختصاص سهم بیشتر به استان‌های بزرگ کشور گفت: این شیوه ناعادلانه است و غالبا استان های کوچک و کم تر توسعه یافته از اعتبارات کمتری بهره‌مند می‌شوند.

نظری مهر پیشنهاد کرد: دولت باید به هر استان حداقل یک هزار میلیارد تومان بودجه بدهد زیرا استان های بزرگ به واسطه استقرار صنایع و داشتن زیرساخت‌های مناسب از درآمدهای لازم بهره‌مند هستند.

وی معتقد است: با این که گلستان قطب مهم تولید شیلات و ماهیان خاوری در کشور است اما سهم بودجه ای این استان در حوزه شیلات نسبت به استان‌های دیگر بسیار اندک است و می‌طلبد تا دولت در نحوه توزیع بودجه بازنگری نماید.

انتهای پیام

کد N654337

وبگردی