آفتاب

میزگرد وحدت در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران برگزار شد

میزگرد وحدت در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران برگزار شد

میزگردی با موضوع وحدت در ششمین کنگره جمعیت ایثارگران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،‌ محمدنبی حبیبی دبیرکل جمعیت موتلفه، حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این میزگرد حجت‌الاسلام والمسلمین رضا آشتیانی با گرامیداشت 9 دی، گفت: خداوند کمک کرد و این جمعیت به صورت منسجم در 9 دی در دفاع از انقلاب و ولایت به صحنه آمدند و آبی بر روی آتش ریختند.

وی با بیان این‌که اگر می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید انسجامی مثل 9 دی را ایجاد کنیم، افزود: در این راستا موضوع مهم این است که باید منیت‌ها کنار گذاشته شود.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر ما محور را ولایت قرار دهیم در فراز و نشیب‌ها موفق می‌شویم. اگر همواره زیر پرچم ولایت جمع شویم و در این مسیر حرکت کنیم بسیاری از مشکلات به وجود نمی‌آید.

در این میزگرد حجت‌الاسلام والمسلمین آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری با اشاره به این که اهمیت وحدت برای ما اصول‌گراها روشن است، به اهمیت تبعیت از مقام ولایت اشاره کرد و گفت: برای رسیدن به وحدت باید نفسانیت، حساسیت‌های بی‌مورد، تحزب و سیاست‌زدگی را کنار بگذاریم و در ارتباط با خدا اخلاص داشته باشیم.

آقاتهرانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر این‌که در بحث خودسازی نیز بحث مدیریت مطرح است، گفت: مرحوم مدرس می‌فرمودند "سیاست ما عین دیانت ما است و دیانت ما عین سیاست ما است" ولی متأسفانه بعضاً می‌بینیم که ما در عمل سیاستمان عین دیانتمان نیست. چرا که اگر بود این میزان اختلاف وجود نداشت.

وی به اهمیت بندگی خداوند اشاره و اظهار کرد: برای بندگی باید حسن فعلی و حسن فاعلی داشت و لحظه به لحظه دید که خواست خداوند چیست.

در ادامه این میزگرد حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران نیز با اشاره به اینکه همه ما می‌گوییم وحدت و به اهمیت آن واقف هستیم، افزود: چرا با وجود علم به این موضوع اختلافات وجود دارد. باید بررسی کرد که مشکل کجاست و به آن پاسخ داد.

وی با بیان اینکه در این راستا با دوستان مختلف جلسات مختلفی داشته و آسیب‌شناسی کرده‌ایم، اظهار کرد: در قدم اول باید همواره به یاد اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم و آن را فراموش نکنیم. وقتی می‌گوییم اسلام مبنای حرکت ما باشد نمی‌توانیم آن را با قرائت‌های مختلف دنبال کنیم و ما باید اسلام را از ولایت دریافت کنیم.

وی با بیان این که علاوه بر تکیه بر اسلام می‌بایست به گفتمان‌های مورد نیاز در هر مقطعی توجه کنیم به گفتمان پیشرفت و عدالت که از سوی رهبر انقلاب مطرح شده اشاره کرد و گفت: ظرفیت‌ها باید به سمت فهم، باور و تحقق این گفتمان برود و در مقام اجرا این گفتمان را عملیاتی کنیم.

این فعال سیاسی اصول‌گرا گفت: تمام تلاش نظام سلطه و فتنه این است که گفتمان‌های دیگری را مطرح کند و خط دیگری را موضوع گفت‌وگو قرار داده و تنش ایجاد کند و این مهم است که ما نگذاریم نیروهای معتقد به انقلاب در بازی دیگران قرار گیرند.

دبیرکل جمعیت ایثارگران به اهمیت تکیه به ظرفیت‌های درونی اشاره کرد و تأکید کرد: این موضوع می‌تواند باعث قدرت و موفقیت ما در مذاکرات شود و اگر کسی صدای دیگری را مطرح می‌کند با دیدگاه رهبری زاویه دارد.

فدایی به اهمیت توجه به گفتمان رهبری و حرکت در این مسیر اشاره کرد و گفت: حرکت در مسیر تحقق این گفتمان و توجه به اقتصاد مقاومتی می‌تواند در حل مشکلات و پیشبرد امور بسیار راهگشا باشد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی‌ گفت: ائتلاف اصول‌گرایان بدون محوریت روحانیت نیم‌بند خواهد بود.

محمدنبی حبیبی اظهار کرد: اصول‌گرایان راه دومی جز ائتلاف ندارند و فقط و فقط باید به ائتلاف فکر کنند. ما حق نداریم بر سر اختلاف سلیقه‌های احتمالی ائتلاف را به عنوان تنها راه‌حل کنار بگذاریم. البته این ائتلاف بدون محوریت روحانیت نیم‌بند خواهد بود و اصول‌گرایان زیر چتر جامعتین به وحدت خواهند رسید.

وی در ادامه ادعا کرد: ما در حزب موتلفه اطلاعاتی داریم که حزب اصلاح‌طلب اعتدال و توسعه مدتی است مسافرت‌های استانی خود را شروع کرده و با گره زدن زلف مسئولان ستادهای رئیس جمهور به خود در حال فعالیت انتخاباتی است. اصول‌گرایان کاملاً در حال درو شدن هستند و حتی در یکی از استان‌ها همه فرمانداران یک دست از اصلاح‌طلبان انتخاب شده‌اند. به همین دلیل است که باید به ائتلاف بین اصول‌گرایان به عنوان تنها راه‌حل فکر کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حماسه 9 دی اشاره کرد و یادآور شد: عده‌ای تلاش می‌کنند صورت مسأله فتنه را پاک کنند. اگر کسی فتنه 88 را در حد رقابت‌های انتخاباتی محدود کند خیانت کرده چرا که فتنه برای براندازی بود و حتی عده‌ای با مسلسل و بی‌سیم‌های پیشرفته تجهیز شده بودند و با رمز تقلب که از خارج از کشور طراحی شده بود قصد براندازی داشتند.

به گزارش ایسنا، در کنگره جمعیت ایثارگران که تا عصر امروز به منظور انتخاب اعضای شورای مرکزی جدید ادامه خواهد داشت، تعداد از فعالان سیاسی اصول‌گرا از جمله حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، حسن غفوری فرد، مسعود زریبافان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعائی، حجت‌الاسلام والمسلمین رسایی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، محمدنبی حبیبی، محمد عباسی، مهرداد بذرپاش، الهه راستگو، صادق محصولی، عباس شیبانی،‌ شاکری، حجت‌الاسلام والمسلمین میرتاج‌الدینی، حاجی بابایی، فاطمه آلیا، لاله افتخاری، سروری، ‌احمد توکلی، ‌زاکانی،‌ طریقت منفرد، محمدمهدی زاهدی، ‌محمد سلیمانی،‌ حسین مظفر، محمداسماعیل کوثری، الیاس نادران، حمیدرضا ترقی، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و... حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N654197

وبگردی