آفتاب
حسینی مطرح کرد:

نفوذ فرهنگ و روحیه بسیجی‌وار به فراتر از مرزهای ایران

نفوذ فرهنگ و روحیه بسیجی‌وار به فراتر از مرزهای ایران

اصفهان - وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیج شجره طیبه‌ای است که تاثیرات بی بدیل آن اکنون مرزهای ایران را در نوردیده و به دیگر کشورهای اسلامی نیز نفوذ کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در همایش بسیج، رسانه و گفتمان ولایت با تبریک سالروز آغاز امامت امام زمان (عج) اظهار داشت: روحیه بسیجی مختص دوران دفاع مقدس نبود و امروز نیز در اقشار مختلف مردم این روحیه وجود دارد و منشا اثرات مثبت بسیاری است.

وی با اشاره به اینکه امام و رهبر  بارها بسیج را به عنوان شجره طیبه توصیف کردند، تاکید کرد: امروز این امر فراتر از مرزهای ایران در جهان اسلام و منطقه قابل درک است؛ به طور مثال زیارت و راهپیمایی اربعین که در واقع رزمایش بسیجیان جهان اسلام و پیروان مکتب اهل بیت (ع) بود و چنین وقایعی جهان را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

روحیه بسیجی می تواند در تمام اقشار کشور نمود پیدا کند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ویژگی های ناب بسیجیان تاکید کرد: بسیجی سرشار از روحیه مجاهدت و سخت کوشی در کنار دقت و فداکاری است که در همه امور از رسانه، فرهنگ هنر و در تمام اقشار جامعه می تواند نمود داشته باشد.

وی پیشرفت های علمی ایران را ناشی از روحیه بسیجی دانست و ابراز داشت: شهامت، جسارت جرئت و رشادت از ویژگی های بسیجی است؛ بسیجی در حوزه رسانه تنها به بیان حقیقت ها و واقعیات می پردازد و اهل محافظه کاری نیست و مصالح کشور منافع مردم را برمصلحت شخصی ترجیح می دهد.

حسینی با اشاره به وقایع فتنه ۸۸ تاکید کرد: در این واقعه افرادی که چند دهه برسر سفره نظام بودند به دلیل منفعت شخصی کشور را به آشوب کشاندند.

وی افزود: امام خمینی (ره) در رهنمودهای خود فرمودند که حفظ  نظام از اوجب واجبات است و اینکه پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به کشور آسییب نرسد اما فتنه گران با وجود اینکه خود را از یاران و مقلدان امام می دانستند اما عملکرد آنها نشانه این موضوع نبود.

اعمال فتنه گران نشانه خودبینی آنها و ناشی از عدم توجه به اهداف نظام بود

حسینی تصریح کرد: این افراد با وجود آگاهی از بهره گیری دشمنان از این وقایع در رسانه های بیگانه به کار خود ادامه دادند و با این اعمال امنیت و آرامش کشور را تحت تاثیر قرار دادند و ضررهای فراوانی به نظام وارد کردند که نشانه خودبینی و خودبزرگ بینی آنها بود.

وی افزود: این در حالی است که بسیجی واقعی وظیفه خود را با امیال شخصی آلوده نمی کند در کنار نقد افراد حیثیت آنهارا حفظ می کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: بسیجی، دلسوز جامعه و اهل گذشت و انصاف است و در ارزیابی و قضاوت آنها را رعایت و اگر با طیفی مخالفت دارد وقتی قلم در دست می گیرد آن را دارای شرافتی می داند که با امیال شخصی قابل تعویض نیست.

وی اضافه کرد: این نکته حایز اهمیت است که در رسانه های جمعی نقد در کنار بیان نکات قوت جای خود را دارد قرار می گیرد اما هدف وسیله را توجیه نمی کند که بتوانیم اعتبار کسی را به هر وسیله زیر سئوال ببریم.

حسینی ادامه داد: همانگونه که حضرت علی(ع) زمانی که عده ای به ایشان فرمودند معاویه از شما زرنگ تر است فرمودند والله این گونه نیست اما معاویه از نیرنگ و فریب و هر ابزاری در راه اهداف خود استفاده می کند.

بسیجی برای رسیدن به هدف خود از وسایل و ابزارهای نادرست بهره نمی گیرد

وی اضافه کرد: مطابق آموزه های دینی نظام اسلامی نمی تواند برخلاف دشمنان از هر ابزاری استفاده کند بنابراین کار بسیجیان بسیار سخت است چراکه باید با ایستادگی مسایل را رصد و از مسیر صحیح منحرف نشود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: صبر، استقامت، بردباری، سعه صدر و تحمل عشق به کار و داشتن انگیزه از دیگر وظایف بسیجیان است.

وی با اشاره به اینکه بسیجی درجنگ نظامی و نرم اهمیت کارخود را می داند، اضافه داد: بسیجی به کار خود به عنوان شغل عادی نگاه نمی کند بلکه در خط مقدم به عنوان یک مصلح عمل کرده و درچارچوب قوانین گام برمی دارد.

حسینی افزود: روحیه و تفکر بسیجی وقتی تجلی کند نتیجه آن ظفر و پیروزی است.

وی بیان داشت: برخی  در فضای غبارآلود پس از انتخابات ۸۸ نتوانستند مبانی اصلی را تشخیص دهند و مسایل فرعی را مقدم براصل دانستند که همه اینها ناشی از عدم بصیرت بود بنابراین شناخت و بصیرت بسیجی بسیار مهم است.

کد N654123

وبگردی