آفتاب
جهانگیری:

دستاوردهای مهمی در احیای دشت‌های خوزستان حاصل شده است

دستاوردهای مهمی در احیای دشت‌های خوزستان حاصل شده است

معاون اول رئیس جمهور گفت: طرح احیای دشت‌های خوزستان نباید تبعات منفی برای این استان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسحاق جهانگیری ظهر امروز در بازدید از طرح احیای دشت‌های خوزستان با بیان این‌که آنچه در این بخش انجام شده کار گسترده و مهمی بوده است، اظهار کرد: این حجم کار بی‌سابقه است و دستاوردهای مهمی در بخش احیای زمین‌های کشاورزی استان خوزستان به دست آمده است.

وی در ادامه افزود: یکی از مشکلات بخش کشاورزی ما این است که به دلیل پراکنده بودن زمین‌های کشاورزی بهره‌وری کم است اما در این طرح زمین‌های کشاورزی گسترده‌ای وجود دارد. طرح احیای زمین‌های کشاورزی خوزستان با تأکید مقام معظم رهبری آغاز شده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است. من امیدوارم با همین سرعت بتوانیم این طرح را پیش ببریم.

جهانگیری در ادامه با بیان این‌که تمام مسئولان استان خوزستان در پیشبرد این طرح همراه بوده و مشارکت دارند، اظهار کرد: این طرح می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای خوزستان داشته باشد.

وی همچنین تأکید کرد: این طرح نباید تبعات منفی برای استان داشته باشد. نباید دغدغه تأمین آب در این طرح وجود داشته باشد و همچنین تأمین آب این طرح نباید موجب کمبود آب دیگر مناطق شود.

جهانگیری در پایان افزود: امیدوارم این طرح بتواند رضایت مردم استان خوزستان را تأمین کند.

به گزارش ایسنا، چیت‌چیان وزیر نیرو نیز در این جلسه با بیان این‌که تمام مناطق کشور با مسأله کمبود آب درگیر هستند، گفت: هم بارش کم شده و هم نظام بارش تغییر کرده است و هم برداشت در بالادست افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین سرمایه‌گذاری بدون وجود آب بی‌فایده است. ما تلاش می‌کنیم که با تأمین منابع آبی سطح زمین‌های موجود استان را برای کشاورزی افزایش دهیم.

محمود حجتی وزیر کشاورزی و چیت‌چیان وزیر نیرو بر حل مشکلات موجود در استان خوزستان برای پیشبرد طرح احیای دشت‌های این استان تأکید کردند.

انتهای پیام

کد N654008

وبگردی