آفتاب

پنتاگون: آمریکا و ناتو در پی تقابل با روسیه نیستند

پنتاگون: آمریکا و ناتو در پی تقابل با روسیه نیستند

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: واشنگتن و ناتو در پی تقابل با روسیه نیستند اما بر سر اصول حیاتی بین‌المللی اروپا و امنیت آمریکا سازش نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ونسا هیلمن، سخنگوی پنتاگون در این باره توضیح داد: آمریکا در حال بازنگری دکترین جدید نظامی روسیه است. نه آمریکا و نه ائتلاف ناتو تهدیدی علیه روسیه نیستند و بیش از دو دهه است که با روسیه برای شراکت همکاری کرده‌اند. آمریکا و ناتو در پی تقابل با روسیه نیستند.

وی خاطرنشان کرد: اقدام متجاوزانه روسیه در اوکراین رویکرد آمریکا درباره صلح در اروپا را به چالش کشاند.

او هم‌چنین بر ضرورت پایبندی تمام افراد دخیل بر توافق مینسک تاکید کرد و گفت: این وظیفه روسیه است که از قوانین بین‌المللی پیروی کرده و بر تعهدات و مسئولیت‌های بین‌المللی خود عمل کند. ما بر سر قوانین و اصول بین‌المللی سازش نخواهیم کرد.

غرب و کی‌یف، روسیه را به کمک‌رسانی به نیروهای جدایی‌طلب در شرق اوکراین و حتی مداخله مستقیم نظامی در این مناطق متهم می‌کنند. مسکو تاکنون این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

در همین حال دکترین جدید نظامی روسیه که 26 دسامبر توسط ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه به امضا رسید بر گسترش نظامی ناتو به سمت مرزهای روسیه به عنوان مهم‌ترین تهدید خارجی برای امنیت ملی این کشور تاکید کرده است.

به علاوه برای اولین بار تاکنون در میان اولویت‌های اصلی دیگر نیروهای نظامی روسیه در زمان صلح، این نظریه "حفاظت از منافع ملی در قطب شمال" نام گرفت.

هیلمن در ادامه اظهاراتش متذکر شد، آمریکا رویکرد روشنی در قبال حفظ ثبات، امنیت و همکاری در شمالگان دارد.

وی افزود: قطب شمال زیستگاهی است که همکاری می‌طلبد نه تقابل. و من اطمینان می‌دهم که ما شاهد تداوم همکاری کشور‌های دیگر در این قطب در مسائل مشترک مانند کشف و استخراج نفت خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N653829

وبگردی