آفتاب

ادامه پیشروی ارتش عراق و پیشمرگ‌ها در جنگ با داعش

ادامه پیشروی ارتش عراق و پیشمرگ‌ها در جنگ با داعش

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای از آزاد سازی مناطق مهمی در استان‌های الانبار و نینوا و کشته شدن دست کم 150 تن از تروریست‌های داعش در جریان عملیات آزاد سازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان درگیری با نیروهای گروه تروریستی داعش در جنوب منطقه الکرمه استان الانبار واقع در غرب عراق به تعداد زیادی سلاح و تجهیزات نظامی دست پیدا کرده است.

در این بیانیه آمده است: در جریان بازرسی از پایگاه‌های مربوط به نیروی تروریستی داعش مقادیر زیادی بمب دست‌ساز و خمپاره و همچنین راکت و مواد شیمیایی و ماده منفجره تی ان تی کشف و ضبط شد.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: نیروهای یگان واکنش سریع عراق با حمایت هواپیماهای نیروی هوایی و نیروهای داوطلب مردمی توانستند منطقه مذکور را از وجود نیروهای تروریستی داعش پاکسازی کنند.

این وزارتخانه گزارش داد: در جریان این عملیات صد تن از نیروهای داعش کشته و 250 بمب دست‌ساز خنثی شد.

ارتش عراق اعلام کرد که نیروهای مردمی، ارتش و نیروهای پیشمرگ با کمک عشایر عراقی در استان نینوا توانسته‌اند تا مناطق جنوبی شهر موصل پیشروی کنند. بنا بر اعلام مسئولان عراقی، در درگیری‌های شدید این نیروها با تروریست‌های داعش در شهرک‌ها و روستاهای اطراف موصل مجبور به عقب نشینی شد و نیروهای دولتی به همراه نیروهای مردمی و پیشمرگ‌ها توانستند مناطقی در جنوب شهرستان موصل را به تصرف درآورند.

این اقدام کار را برای حمله نهایی به شهر موصل، بزرگترین شهری که داعش در عراق تحت تصرف خود دارد، آسان‌تر می‌کند.

از سوی دیگر معاون رئیس هیات سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی در بغداد عنوان داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که حضور گروه تروریستی داعش در عراق طی 3 الی 4 ماه آتی پایان یابد.

ابومهدی المهندس تاکید کرد: آزاد سازی کامل استان صلاح الدین طی کمتر از دو هفته صورت خواهد گرفت و استان دیالی به صورت کامل به جز یک منطقه کوچک به نام الصدور که 10 کیلومتر مربع مساحت دارد، آزاد شده است.

انتهای پیام

کد N653801

وبگردی