آفتاب
غفوری‌فرد در جمع خبرنگاران:

اصولگرایان مخالفت محتوایی با احیای خانه احزاب ندارند

اصولگرایان مخالفت محتوایی با احیای خانه احزاب ندارند

عضو ادوار خانه احزاب تاکید کرد: پیشنهاد ما برای اسم جایگزین خانه احزاب، کانون یا باشگاه احزاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غفوری‌فرد عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی و عضو کمیته اجرایی خانه احزاب در حاشیه ششمین کنگره جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به روند احیای خانه احزاب و وجود مخالفت‌ها در این موضوع، اظهار داشت: یک عده معتقدند خانه احزاب باید احیا شود ولی عده‌ دیگری معتقدند در انتخابات خانه احزاب تقلب شده و ذهنیت منفی نسبت به آن دارند و می‌گویند این خانه باید با یک اسم دیگری فعال شود.

وی افزود: بحث محتوایی در مورد احیای خانه احزاب کمتر مطرح شده و بیشتر بحث قالب و شکل مطرح است. قرار بود نامه‌ای به وزیر کشور نوشته شود که مجمع عمومی خانه احزاب مجددا تشکیل شود و اگر دو سوم اعضا تقاضای برگزاری مجمع را بکنند، تشکیل خواهد شد.

عضو سابق کمیته اجرایی خانه احزاب تاکید کرد: احزاب اصولگرا با خانه احزاب با توجه به سابقه منفی که نسبت به آن دارند، مخالف هستند.

وی ادامه داد: خانه احزاب و یا باشگاه احزاب موقعی شکل می‌گیرد که هر سه گروه اصولگرا، اصلاح‌طلب و مستقلین حضور داشته باشند و اگر قرار باشد یک گروه باشند که به عنوان مثال اصولگرایان تشکیلات برای خود دارند و مستقلین هم تشکیلات مورد نظر خود را دارند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود: خانه احزاب فلسفه‌اش این است که همه احزاب دور هم جمعیت شوند.

غفوری‌فرد در پاسخ به سئوالی در این خصوص که جلسه بعدی شما با وزیر کشور در موضوع احیای خانه احزاب چه زمانی خواهد بود؟ گفت: جلسه بعدی ما را باید خود آقای رحمانی فضلی مشخص کند.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا امروز شما و آقای موسوی تبریزی هنوز محوریت احیای خانه احزاب را دارید یا خیر؟ گفت: از اول هم من و آقای موسوی تبریزی محور احیای خانه احزاب نبودیم.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اصولگرایان با خانه احزاب با آن شکل سابقش مخالفت دارند، تاکید کرد: اصولگرایان با محتوای اینکه یک گروهی باشد که احزاب در آن دور هم جمع شوند، مخالفتی ندارند.

غفوری‌فرد در پاسخ به سئوالی که پیشنهاد شما برای اسم دیگری برای خانه احزاب چیست؟ گفت: باید باشگاه یا کانون احزاب شکل گیرد.

کد N653795

وبگردی