آفتاب

جلسه توجیهی و قرعه نوبت تلاوت مسابقات بین‎المللی قرآن برگزار شد

جلسه توجیهی و قرعه نوبت تلاوت مسابقات بین‎المللی قرآن برگزار شد

جلسه توجیهی داوران پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان، چهارشنبه شب در هتل محل اسکان متسابقان و با حضور داوران خارجی و داخلی این دوره از ماسبقات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در ابتدای این جلسه عبدالرسول عبایی، رئیس کمیته داوران این دوره از مسابقات ضمن معرفی داوران و داوری آن‌ها در بخش‌های مختلف به بیان توضیحاتی در مورد نحوه نمره‌دهی پرداخت.

جلسه توجیهی این مسابقات با حضور، عبدالرسول عبایی، علی سرابی، رحیم خاکی، قاسم رضیعی، کریم دولتی، حمیدرضا مستفید، اسحاق دانش، عقیل حسین منور، محمد انس العربی القبانی و طه عبدالوهاب برگزار شد.

بعد از جلسه توجیهی داوران نوبت به قرعه کشی نوبت قرائت قاریان این دوره از مسابقات رسید. قبل از آغاز قرعه کشی، عبدالرسول عبایی، رئیس کمیته داوران به بیان توضیحاتی برای متسابقان پرداخت و گفت: مسابقات به صورت رسمی بعد از مراسم افتتاحیه آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: مسابقات در بخش قرائت در دو مرحله و در رشته حفظ کل نیز در سه مرحله مقدماتی، نیمه نهایی و نهایی برگزار خواهد شد. مرحله مقدماتی قبل بخش حفظ از صبح روز پنج شنبه و قبل از آغاز رسمی مسابقات برگزار می‌شود.

وی افزود: در مرحله مقدماتی حفظ کل قرآن از هر شرکت کننده سه سؤال پرسیده می شود که تنها در حسن حفظ به آن نمره داده می‌شود. در مرحله نیمه نهایی نیز دو سؤل از متسابقان پرسیده می شود که این نمره در آیتم های لحن و تحوید خواهد بود.

رئیس کمیته داوران با اشاره به این‌که «پنج نفر به مرحله نهایی بخش حفظ کل راه خواهند یافت»، اظهار کرد: در مرحله نهایی از هر شرکت کننده سه سؤال که هر سؤال یک صفحه و نیم است پرسیده می شود. سؤالات برای هر پنج شرکت کننده به یک صورت است و برای همین حافظان در مرحله نهایی در قرنطینه خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که «در هر آیتم یک داور ایرانی در کنار یک داور خارجی قضاوت خواهد کرد» گفت: در رشته قرائت نیز متسابقان در دو مرحله مقدماتی و نهایی رقابت خواهند کرد.

بعد از توضیحات رئیس کمیته داوران که به دو زبان عربی و انگلیسی ترجمه می‌شد، قرعه‌کشی نوبت تلاوت قاریان صورت گرفت. در این بخش هر شرکت‌کننده رشته قرائت دو قرعه را بر می‌داشت که یکی از آنها مربوط به نوبت قرائت و دیگری آیاتی که باید تلاوت شود بود.

وحید خزائی، نماینده ایران در رشته قرائت در این دوره از مسابقات قرعه 20 را برداشت، وی در گفتگویی کوتاه با خبرنگار ایکنا از این قرعه ابراز رضایت کرد و امیدوار بود که حریف های اصلی اش قرعه نوبت قرائت شان قبل از وی باشد.

انتهای پیام

کد N653577

وبگردی