آفتاب
در پیام سال نو کیم جونگ اون عنوان شد:

اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای مذاکرات سطح بالا با سئول

اعلام آمادگی رهبر کره شمالی برای مذاکرات سطح بالا با سئول

رهبر کره شمالی در پیام خود به مناسبت سال نو میلادی گفت که آماده گفتگوهای سطح بالا با کره جنوبی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیام کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در واقع چرخشی تعجب انگیز در مواضع این کشور در سیاست خارجی‌اش محسوب می شود.

رسانه کره جنوبی گفت که اظهارات رهبر کره شمالی در واقع اشاره به تمایل وی برای گفتگو با پارک گئون های، رئیس‌جمهور کره جنوبی است. آخرین نشست دو کره در سال 2007 در پیونگ یانگ و میان رو موهیون، رئیس‌جمهور درگذشته کره جنوبی با کیم جونگ ایل ، رهبرفقید کره شمالی انجام شد.

رهبر کره شمالی در پیام خود اظهار داشت: براساس شرایط و واقعیات موجود دلیلی وجود ندارد که نتوانیم گفتگوهای سطح بالا میان دو کره داشته باشیم. وی

این پیام را یک روز پس از آنکه رو کیل - جائه، وزیر اتحاد دو کره در کره جنوبی و مسئول امور کره شمالی در این کشور پیشنهاد برگزای مذاکرات سطح بالا در ماه ژانویه را داد، ارسال شده است.

آخرین دور مذاکرات میان این دو همسایه در ماه فوریه برگزار شد و پس از آن کره شمالی میزبان دیدار نادر خانواده‌های جدا شده طی جنگ دو کره بود.

لحن رهبر کره شمالی در پیام سال نو آشتی‌جویانه بود اما وی تاکید کرد که کره جنوبی باید به مانورهای مشترک نظامی اش با آمریکا خاتمه دهد.

پیام سال نوی کیم جونگ اون که در واقع راهبرد سیاسی این کشور طی سال جدید را نشان می دهد و بر بهبود استانداردهای زندگی در کره شمالی که از کمبود مواد غذایی رنج می‌برد، استوار بود.

وی همچنین از مردم کشورش خواست تا از هیچ تلاشی برای تقویت قدرت نظامی کشور با توسعه سلاح‌های پیشرفته فروگذار نکنند.

انتهای پیام

کد N653554

وبگردی