آفتاب

نمایندگان افغانستان و پاکستان خواهان توسعه روابط دوجانبه

نمایندگان افغانستان و پاکستان خواهان توسعه روابط دوجانبه

نمایندگان افغانستان و پاکستان در جریان نشست مشترک خود در اسلام‌آباد خواهان آن شدند که دولت‌های دو کشور توافق‌نامه شراکت راهبردی برای توسعه روابط دوجانبه امضا کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، نمایندگان پارلمان‌های افغانستان و پاکستان در جریان نشست امنیتی دو روزه خود در اسلام‌آباد همچنین خواهان تسهیل فرایند صدور روادید برای شهروندان دو کشور شدند. شرکت‌کنندگان در این نشست با انتشار بیانیه‌ای مشترک بر اهمیت نیاز به آژانس‌های امنیتی در دو کشور برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم و دستیابی به صلح و ثبات در منطقه تاکید کردند.

نمایندگان پارلمان‌های پاکستان و افغانستان همچنین اعلام کردند که اجرای قوانین موثر و فراگیر برای مبارزه با تروریسم در حوزه‌های مختلف از جمله تروریسم سایبری از ضرورت بسزایی برخوردار است. آن‌ها همچنین گفتند که پارلمان‌های دو کشور باید بر اجرای درست قوانین این چنینی نظارت داشته باشد.

هیأت 18 نفره نمایندگان پارلمان افغانستان در جریان سفرش به اسلا‌م‌آباد با نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز دیدار کرد؛ دیداری که در آن شریف به نمایندگان افغان گفت که دو کشور متعهدند که اجازه ندهند از خاکشان برای هدفی غیر از صلح،‌ پیشرفت و آبادانی استفاده شود.

شریف تصریح کرد: افغانستان و پاکستان به برقراری روابط دوجانبه با تمرکزی ویژه بر افزایش مشارکت سیاسی و همکاری برای مقابله با تروریسم و همچنین بهبود روابط تجاری و اقتصادی متعهد هستند.

نمایندگان پارلمان افغانستان در دیدار خود با نخست‌وزیر پاکستان اعلام کردند که تجارت و بازرگانی میان دو کشور باید در اولویت قرار گیرد و موانع بر سر راه این مساله از میان برود.

انتهای پیام

کد N653515

وبگردی