آفتاب
حجت الاسلام رسایی:

فتنه‌گران با رنگ و لعاب اسلامی به جنگ جمهوریت نظام آمده بودند

فتنه‌گران با رنگ و لعاب اسلامی به جنگ جمهوریت نظام آمده بودند

مشهد – نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای سال ۸۸ فتنه‌گران علیه اسلام توطئه کردند و با نماد اسلامیت به جنگ جمهوریت آمدند و تلاش کردند با نماد رنگ و لعاب اسلامی به اهداف دست یابند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حمید رسایی بعدازظهر چهارشنبه در نشست "بصیرت و میثاق امت با ولایت" که در تالار اجتماعات هتل پردیسان برگزار شد اظهار کرد: ۹ دی روزی است که مقام معظم رهبری به پاس حضور چند میلیونی مردم آن روز را یوم الله نامیدند، روزی که اهداف خداوند زنده و از دین دفاع شد و مردم به حرکت منافقانه عده ای پایان دادند.

وی ادامه داد: عده‌ای سال ۸۸ در طول هشت‌ ماه تلاش کردند و شعار علیه جمهوریت سر دادند و این فتنه‌گران علیه اسلام توطئه کردند و با نماد اسلامیت به جنگ جمهوریت آمدند و تلاش کردند با نماد رنگ و لعاب اسلامی به اهداف دست یابند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هر نظامی وقتی مردم پای صندوق‌ها می‌آیند ساختار نظام را می‌پذیرند گفت: در سالی که فتنه برپا شد بیش از ۸۰ درصد مردم پای صندوق‌ها آمدند در حالی‌که در سال های پیش از آن ۴۰ تا ۵۰ درصد مردم حضور داشتند.

وی افزود: در هر کشوری که انتخابات صورت می‌گیرد مردم پای صندوق‌های رای می‌روند و پیش از رأی‌دادن به مصداق آن یعنی به قانون اساسی آن کشور رای می‌دهند.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: اگر کاندیداهای تمام حرف‌های قبلی خود را به دلیل عدم رای‌آوردن عوض کردند دلیل بر آن نیست کسانی هم که به آنها رأی دادند نظرشان همین باشد..

وی با بیان اینکه انتخابات ۸۸ امتحانی بود برای خواص، چهره‌ها، رسانه‌ها و مردم بود اظهار کرد: هرکدام از این افراد در سطح خودشان شناخته شدند.

حجت الاسلام رسایی، فتنه ۸۸ را یک ریزش خواند و گفت: ریزش عیب نیست، چون رویش را در پی دارد و اگر ریزش نباشد رویش معنا ندارد و اگر حرکت و انقلاب اجتماعی درست باشد براساس قاعده قرآن؛ ریزش، رویش را دنبال دارد.

وی اضافه کرد: ریزش و رویش تنها این نیست که هرکسی ریزش کرده تا آخر عمر همانگونه می‌ماند و کسی که رویش داشته تا آخر همانگونه ثابت است؛ زیرا ممکن است هر فردی که در فتنه‌ای بد عمل کرده و ریزش داشته در جایی کار خود را جبران کند که باعث رویش خود و جامعه شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه قاعده الهی ریزش و رویش باعث امید می‌شود تصریح کرد: با ریزش است که خوف و رجا معنا می‌شود.

وی بیان کرد: ریزش و رویش نه قاعده طبیعت است و نه فقط در قاعده حیوانات به غریزه؛ بلکه در انسان‌ها ریشه قرآنی و نمونه تاریخی دارد مانند قضایای شمر، طلحه و زبیر که جز اصحاب خاص پیغمبر(ص) بودند.

حجت الاسلام رسایی ابراز کرد: کسانی که در فتنه ۸۸ جزو ساکتین بودند الان موضع خوبی دارند بنابراین ما نباید بر سر آنها بزنیم و باید از آنها استقبال کنیم.

نائب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه انقلابی زنده است که هم جاذبه و هم دافعه داشته باشد گفت: فتنه سال ۸۸ امتحانی بود برای افرادی که مختار بودند، این‌ها روز به روز از سوابق‌شان و عملکرد گذشته‌شان جدا و از ملت ایران دور و به سران کفر نزدیک شدند. ‎

وی بیان کرد: می‌گویند مگر می‌شود کسی که سال‌ها در کنار امام (ره) بوده الان جزو سران فتنه باشد؛ بله می‌شود، این را قانون طبیعت می‌گوید. می‌شود سال‌ها فرمانده جنگ بود، با امام (ره) عکس داشت اما در مقطعی رهبری را تنها گذاشت و قطعا اینها خودشان سقوط می‌کنند نه انقلاب.

حجت الاسلام رسایی اضافه کرد: بسیاری از کسانی که توقع موضع‌گیری از سویشان بود، موضع‌گیری نکردند بنابراین عوامل فتنه بانک‌ها، مساجد و غیره را به آتش کشیدند.

وی تاکید کرد: هر زمانی که رسانه‌های بیگانه و بی بی سی از شما حمایت کردند باید به خودتان شک کنید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص ادعای تقلب سال ۸۸ در آراء مردمی گفت: یکی از ادعاهای آقای کروبی این بود که صندوق‌هایی از روسیه آوردند و این صندوق‌ها دوجداره بوده و از قبل در جداره اولیه آن رای‌هایی به نام احمدی‌نژاد بوده است، می بینیم که همان‌قدر که ادعای تقلب خنده‌دار بود، این حرف‌ها نیز خنده‌دار است.

وی با بیان اینکه ما باید رک بگوییم درفتنه ۸۸ چه اتفاقی افتاده است افزود: پای این انقلاب خون داده شده است و باید حقایق برای مردم روشن شود، همچنین اگر برخی بگویند دین از سیاست جداست، دروغ است؛ همه امامان به شهادت رسیدند و اینکه ۱۱ امام به شهادت رسیدند یعنی دین از سیاست جدا نیست.

کد N653295

وبگردی