آفتاب

متهم پرونده کودتا در ترکیه: ما تنها بازیگر بودیم کارگردان کس دیگریست

متهم پرونده کودتا در ترکیه: ما تنها بازیگر بودیم کارگردان کس دیگریست

رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ترکیه که به اتهام تلاش برای براندازی دولت در جریان کودتای ارگنکون به حبس ابد محکوم شد، گفت: یک سیستم سازمان یافته وجود دارد که اقدام و حرکتی را در کودتای مذکور و دو کودتای دیگر انجام داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، ایلکر باشبوغ، رئیس پابق ستاد مشترک ارتش ترکیه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان ترکیه با اشاره به ارایه درخواست اخیرش به دفتر دادستانی گفت: توطئه اجرایی شده است. بازیگرانی آن را اجرا و از آن حمایت کردند. آنها را باید پیدا کرد و من عقیده دارم که وظیفه‌ام را انجام دادم. من از طرف دوستانم این کار را انجام نمی‌دهم. هر کس می‌تواند خودش انجام دهد.

وی افزود: به عقیده من روند رسیدگی‌ها به پرونده مشابه هم هستند و سناریوهای مشابهی طرح شده است. شخصی که سناریو نوشته و آن را به اجرا درآورده است، کارگردانی آن را فیلمبرداری کرده است و ما بازیگران آن بودیم و مخاطبی برایش وجود داشت. آن مخاطب کیست؟

این ژنرال بازنشسته همچنین گفت که به رجب طیب اردوغان که در زمان برگزاری دادگاه نخست‌وزیر بود، نسبت به یک ساختار سازمان یافته که این پرونده‌های توطئه کودتا را تنظیم کرده، هشدار داده بود.

وی افزود: من به اردوغان در همان روزها گفتم که افرادی که ما را هدف قرار می‌دهند یک روز تو را هم هدف قرار می‌دهند. امیدوار بودم آنها به من گوش کنند.

انتهای پیام

کد N653280

وبگردی