آفتاب
رجبی دوانی مطرح کرد:

سران فتنه، اگر قتل‌نفس می‌کردند، بهتر از فتنه بود

سران فتنه، اگر قتل‌نفس می‌کردند، بهتر از فتنه بود

کرمانشاه- کارشناس تاریخ اسلام گفـت: سران فتنه اگر به دست خودشان قتل نفس می‌کردند به مراتب بهتر از این بود که فتنه گر شوند و کار آنها هیچ‌گاه قابل گذشت نیست وتقاضای رفع حصرآنها فتنه دیگری است.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین رجبی‌دوانی ظهر چهارشنبه در همایش گرامیداشت حماسه 9 دی که با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، 9 دی را روز حماسه عظیم مردم ایران و بصیرت فوق‌العاده آنان عنوان کرد که در تاریخ اسلام تشیع بی‌سابقه است.

وی افزود: مردم ایران اسلامی با هوشیاری تمام در امتحان بزرگ ولایت‌مداری پیروز شدند و جهانیان و دشمنان فهمیدند که ملت همواره پشتیبان ولایت فقیه است.

رجبی دوانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدای شکل‌گیری با فتنه‌های زیادی رو به رو بود گفت: اوج فتنه‌ها در سال 88 به وقوع پیوست که با لطف الهی و تدبیر و هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت و آگاهی مردم که توانستند به طور دقیق و ذکاوتمندانه تحلیل درستی از ماجرا داشته باشند خنثی شد.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب همواره تاکیدات فراوان بر بصیرت‌افزایی دارند و تمام فرمایشات ایشان در این خصوص برگرفته از تعالیم الهی و سیره نبوی است و رمز نجات بشر را همین بصیرت افزایی مردم عنوان می‌کنند.

فتنه 88 اصل نظام، حاکمیت و ولایت را هدف قرار داده بود

این استاد دانشگاه با بیان اینکه دشمنان نظام در فتنه 88 برای براندازی نظام و حاکمیت وارد میدان عمل شدند گفت: آنها از راهکارهایی مانند فریفتن برخی از سران نظام استفاده کردند و این افراد به دلیل ضعف نفس و شخصیت خودخواهانه در مقابل ولایت ایستادند.

وی تصریح کرد: فتنه 88 توطئه‌ای بود که دشمنان از 20 سال پیش برای نظام طراحی کرده بودند و سران داخلی که سابقه ریاست جمهوری و نخست وزیری را داشتند و حتی برخی از فقها در این امتحان الهی عصر ما مردود شدند.

وی گفت: انتخاب دهم ریاست جمهوری برای ملت یک آزمون بزرگ الهی بود که ملت با پشتیبانی از ولایت فقیه در آن پیروز شدند و هر کاندیدای ریاست جمهوری که مدعی تقلب در انتخابات بود و آشوب ها را دامن می‌زند مردود شد.

رجبی دوانی با تاکید بر اینکه فتنه 88 اصل ولایت را مورد هدف قرار داد و سران فتنه که روزگاری در جریانات این انقلاب دخالت داشتند حمایت‌های آمریکا و اسرائیل را پذیرفتند گفت: در این میان افرادی بودند که چون مخالف رای آوردن رئیس جمهور قبلی بودند در موضوع فتنه سکوت اختیار کردند و همین سکوت موجب شد مقام معظم رهبری اعلام کنند آگاه باشید ولایت را مورد حمله قرار داده‌اند و سکوت این افراد نیز مردودی آنان بود.

وی افزود: اگر بصیرت کنونی ملت را مردم دوران حکومت امام حسن(ع) داشتند تاریخ به گونه دیگری رقم می‌خورد

تقاضای رفع حصر سران فتنه، فتنه دیگری است

این استاد تاریخ اسلام تاکید کرد: سران فتنه اگر به دست خودشان قتل نفس می‌کردند به مراتب بهتر از این بود که فتنه گر شوند کار آنها هیچ‌گاه قابل گذشت نیست و چون محاربان با نظام هستند حکم اعدام دارند و حصر حداقل مجازات برای آنان است.

وی افزود: متاسفانه برخی دیگرخواستار رفع حصر سران فتنه هستند که این خود یک فتنه دیگری است.

کد N653137

وبگردی