آفتاب

طالبان پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان را جشن گرفت

طالبان پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان را جشن گرفت

طالبان امروز (چهارشنبه) با انتشار بیانیه‌ای دیگر پایان عملیات نظامی ناتو در افغانستان را جشن گرفت و تاکید کرد که پیش از خروج تمام نیروهای خارجی هیچ مذاکره صلحی صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، طالبان در این بیانیه آورده است: امروز، آن‌ها نیروی متخاصم خود را از افغانستان خارج می‌کنند در حالیکه شکست سختی خورده‌اند. راه حل حقیقی بحران افغانستان خروج کامل و بی‌قید و شرط تمام نیروهای خارجی از کشور است. حضور نیروهای اشغالگر عامل اصلی بی‌ثباتی و ناآرامی است.

طالبان که از 1996 تا 2001 بر افغانستان حکومت می‌کرد با حضور نیروهای خارجی در سال 2001 از صحنه خارج شد اما حملات خود علیه نیروهای خارجی را در مناطق مختلف به ویژه مناطق دور افتاده افغانستان متوقف نکرد و حال شکست خورده اصلی این جنگ 13 ساله را نیروهای ناتو و آمریکایی می‌داند.

در همین حال نیروهای امنیتی افغان نسبت به جلوگیری از حملات طالبان در پایان سال 2014 در شرایط هشدار به سر می‌برند و این در حالیست که نیروهای ناتو نیز آماده خروج از افغانستان شده وتنها یک هیات آموزشی و حمایتی از نیروهای خارجی برای کمک به نیروهیا امنیتی افغان در این کشور باقی می‌ماند.

امروز همچنین آخرین گروه از 150 نیروی فرانسوی مسئولیت‌های امنیتی را به نیروهای افغان واگذار می‌کنند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: نیروهای امنیتی افغانستان هرآنچه که در توان دارند به کار می‌گیرند تا هیچ فرصتی را در اختیار شبه نظامیان برای خرابکاری نگذارند.

انتهای پیام

کد N652970

وبگردی