آفتاب
نماینده مراغه:

با گذشت 18 ماه از وعده دولت،‌هنوز دریاچه ارومیه احیا نشده است

با گذشت 18 ماه از وعده دولت،‌هنوز دریاچه ارومیه احیا نشده است

نماینده مردم مراغه در مجلس گفت: با وجود گذشت 18 ماه از وعده انتخاباتی دولت در مورد احیای دریاچه ارومیه هنوز هیچ اتفاق مثبتی در این حوزه نیفتاده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دواتگری طی تذکر شفاهی خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص بودجه دو هزار میلیاردی برای احیای دریاچه ارومیه، گفت: متاسفانه با اختصاص این بودجه و قول رییس‌جمهور برای احیای دریاچه ارومیه هنوز اتفاق مثبتی در این حوزه نیفتاده است و شهرهای حاشیه این دریاچه در معرض خطر زیست محیطی قرار دارد.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از تذکر خود با انتقاد از صرف هزینه‌های بی‌مورد در دفتر نمایندگی حقوقی ایران در لاهه، خاطرنشان کرد: دفتر حقوقی ایران در لاهه که برای بررسی دعاوی ایران در این دادگاه بین‌المللی تشکیل شده با هزینه بی‌مورد و با تعداد زیادی کارمند و یک دفتر مجزای استیجاری مشغول فعالیت است و این سوال مطرح است که آیا نمی‌توان این دفتر را در ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در لاهه مستقر و از هزینه‌های بی‌مورد اجاره پرهیز کرد.

وی در تذکر پایانی خود از رییس سازمان میراث فرهنگی خواست به رصدخانه تاریخی مراغه که از افتخارات علمی کشور است توجه بیشتری نمایند و برای جلوگیری از تخریب کامل آن اقدامات عاجلی صورت گیرد.

انتهای پیام

کد N652796

وبگردی