آفتاب

عقب‌نشینی در غرب عراق، شکست در حمله به سد موصل و ناکامی در توطئه نجف؛ داعش به فنا می‌رود

عقب‌نشینی در غرب عراق، شکست در حمله به سد موصل و ناکامی در توطئه نجف؛ داعش به فنا می‌رود

نیروهای امنیتی عراق در ادامه پیشروی‌های خود علیه گروه داعش، کنترل مناطقی در غرب الانبار و استان صلاح الدین را در دست گرفتند. پیش مرگ‌ها نیز حمله داعش به سد موصل را ناکام گذاشتند و تلاش تروریست‌ها برای نفوذ به نجف نیز شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز نیوز، عبدالحکمیم الجغیفی، فرماندار شهر حدیثه اعلام کرد که نیروهای دولتی عراق کنترل روستای "الآلوس" و مناطق اطراف آن در نزدیکی آین شهر واقع در غرب الانبار را به طور کامل در دست گرفته و خسارت‌های زیادی را به تروریست‌ها وارد کردند.

به گفته الجغیفی درگیری‌ها میان نیروهای دولتی و گروه داعش در منطقه "البوحیاة" در 20 کیلومتری شرق حدیثه همچنان ادامه دارد.

شکست توطئه تروریست‌ها برای نفوذ به نجف

وزار کشور عراق نیز از بازداشت چندین تروریست که تلاش می‌کردند تا برای انجام حملات تروریستی وارد استان نجف شوند خبر داد.

به گفته سعد معن، سخنگوی وزارت کشور عراق این افراد در قالب یک گروه تروریستی که خود را اعضای یک خانواده جا زده بودند، سعی داشتند تا از این طریق بتواند وارد نجف شده و دست به حملات تروریستی بزنند.

ناکامی مجدد داعش در تصرف سد موصل

پیش مرگ‌ها نیز حمله مجدد داعش به سد موصل را ناکام گذاشتند. یکی از فرماندهان نیروهای پیش مرگ اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که گروهی از اعضای داعش با تجهیزات نظامی کامل به سد موصل که از بزرگترین سدهای عراق محسوب می‌شود حمله کردند اما نیروهای پیش مرگ‌ مانع حمله آن‌ها شده و چهار خودروی زرهی آن‌ها را منهدم کردند. در این حمله 30 تن از اعضای داعش کشته و زخمی شدند.

پیشروی نیروهای عراقی در استان صلاح الدین

وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای دولتی این کشور با کمک نیروهای داوطلب مردمی پس از درگیری شدید با گروه داعش، کنترل دو منطقه "البونصیف" و "البوترکی" و فرودگاه المعتصم در استان صلاح الدین را در دست گرفتند.

در این بیانیه آمده است که پس از خنثی سازی بیش از 50 بمب دست ساز و تله انفجار که در مسیرها و منازل کار گذاشته شده بود، تعدادی از خانواده‌ها که توسط داعش در منطقه ضلوعیه محاصره شده بودند، آزاد شدند.

در عملیات آزادسازی ضلوعیه توسط نیروهای عراقی 65 تن از اعضای داعش کشته شدند.

داعشی‌ها خانواده‌های خود را از عراق خارج می‌کنند

از سوی دیگر سعید مموزینی، مسئول اطلاع رسانی نیروهای پیشمرگ در استان نینوا اعلام کرد که اعضای داعش در این استان خانواده‌های خود را از شهر موصل به مناطق تحت کنترل این گروه در سوریه انتقال دادند.

به گفته مموزینی داعش به خاطر ترس از حمله احتمالی نیروهای عراقی و پیش‌مرگ‌ها دست به چنین اقدامی زده است.

انتهای پیام

کد N652795

وبگردی