آفتاب
افضلی‌فرد در تذکری شفاهی؛

چرا برخی مسئولان انقلابی و کارآمد حذف شده‌اند؟

چرا برخی مسئولان انقلابی و کارآمد حذف شده‌اند؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در تذکری به رییس‌جمهور و وزیر کشور پرسید که آیا حذف برخی مسئولان مجرب، انقلابی و کارآمد برخلاف اصل 110 و سیاست‌های نظام و منافع و مصالح کشور نیست؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصطفی افضلی‌فرد در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات دولت فرمودند مبادا به اسم اعتدال، نیروهای مومن و انقلابی را حذف کنید. سوال این است آیا حذف برخی مسئولان مجرب که انقلابی و کارآمد هستند برخلاف اصل 110 و سیاست‌های کلی نظام و مصالح و منافع کشور نیست؟

وی ادامه داد: آیا مسئولیت دادن به کسی که مطابق نامه رسمی یک مرجع تقلید دارای اغراض فاسد بوده و مردم را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد نقض کلام رهبری، سیاست‌های کلی نظام و حتی اعتدال دولت تدبیر و امید نیست؟

نماینده مردم اردبیل در مجلس در تذکری دیگر به موضوع توزیع اعتبارات در لایحه بودجه 94 اشاره و اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور مطابق اصل 20 و 21 قانون اساسی تبعیض امری خلاف قانون، آموزه‌های دینی و منطق و عقل است. در چنین شرایطی شاهد رشد 150 درصدی اعتبارات در برخی دانشگاه‌ها در استان‌های متفاوت و کاهش 50 درصدی اعتبارات در برخی دیگر از دانشگاه‌ها بودیم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: در این شرایط متاسفانه از شاخصه‌ها و معیارهای مطمئن برای افزایش و کاهش اعتبارات استفاده نشده و پیگیری‌ها گویای این است که لابی‌گری نقش اساسی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این رویکرد خلاف اصل 3 و 48 قانون اساسی است، گفت: طبق این اصول نباید در بهره‌برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی میان استان‌های مختلف تبعیض صورت گیرد. قطعا با این موضوع در مجلس در قالب بررسی بودجه مقابله کرده و از حقوق ملت دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N652448

وبگردی