آفتاب

چهارمین کنفرانس بین المللی پوشش های حمل و نقل گشایش یافت

چهارمین کنفرانس بین المللی پوشش های حمل و نقل گشایش یافت

چهارمین کنفرانس تخصصی پوشش های حمل و نقل با حضور استادان و صاحبنظران حوزه حمل و نقل و صاحبان صنایع مرتبط و با هدف معرفی و بهره گیری از فناوری های نوین و ارائه راهبردهای عملی برای حل معضلات این حوزه آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اصغر صباغ الوانی، دبیر چهارمین کنفرانس بین المللی پوشش های حمل و نقل در مراسم گشایش این کنفرانس گفت: انجمن علمی صنایع رنگ ایران متولی برگزاری این کنفرانس است که اولین و دومین دوره کنفرانس به میزبانی موسسه علوم و فناوری رنگ وابسته به وزارت علوم برگزار شده و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز میزبانی سومین و چهارمین دوره کنفرانس را برعهده داشته است.

وی افزود: کنفرانس امسال با هدف توسعه علوم و فنون مهندسی رنگ در صنایع هوایی، دریایی، حمل و نقل زمینی و رنگهای ترافیکی و شهری در دستور کار قرار گفته است.

رییس انجمن علمی صنایع رنگ ایران به حضور برخی فعالان و صاحبان صنایع خودرو سازی و هوایی در این کنفرانس اشاره و ابراز امیدواری کرد: برگزاری کنفرانس، محملی برای پیوند مراکز دانشگاهی و پژوهشگاهی با صنایع باشد.

وی از ارسال 153 مقاله به دبیرخانه این دوره از کنفرانس خبر داد و گفت: هیات داوران بعد از بررسی مقالات داخلی و خارجی، 65 مقاله برگزیده را اعلام کرد که 12 مقاله در روزهای برگزاری کنفرانس به صورت شفاهی و 53 مقاله در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

به گفته صباغ الوانی، مقالات برگزیده خارجی از کشورهای آمریکا و فرانسه در روز نخست کنفرانس ارائه خواهد شد و روز دوم کنفرانس نیز به برگزاری کارگاه های آموزشی مفاهیم شیمی سطح در پوشش های ترابری، اصول پوشش دهی در صنعت ورق رنگی و مشخصات کاربردی رزین های صنعتی در پوشش های حمل و نقل اختصاص خواهد داشت.

مطالب چهارمین کنفرانس تخصصی پوشش های حمل و نقل در محورهای اصلی آماده سازی سطح، پوشش های تبدیلی، سامانه های پوشش های حمل و نقل، روش های آزمون آزمایشگاهی و شرایط کاربرد، فرمولاسیون، رنگ های ترافیکی، پوشش های مخصوص قطعات پلاستیکی، شبیه سازی خطوط اعمال، پوشش های تعمیری، کنترل رنگ، عیوب پوشش های حمل و نقل و روش های رفع آن، قوانین و مقررات زیست محیطی، روش های ابداعی و جدید در فرآیندهای اعمال و نانو فناوری در پوشش های حمل و نقل ارائه می شود.

انتهای پیام

کد N652423

وبگردی