آفتاب
استاندارد بررسی کرد؛

پشت پرده شکل گیری داعش و نقش آمریکا در تشکیل آن

پشت پرده شکل گیری داعش و نقش آمریکا در تشکیل آن

یک روزنامه اتریشی با بیان اینکه گروه ترویستی داعش اصول انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته است، به بررسی چگونگی شکل گیری و طرفهایی که در این زمینه نقش داشته اند، پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه اتریشی استاندارد با طرح این سوال که آیا گزارش های امنیتی و رسانه ای و نتیجه گیری هایی که در خاورمیانه درباره تشکیل گروه تروریستی داعش به دست آمریکا منتشر می شود، صحت دارد؟، نوشت: گروه داعش یک باند آدم کشی است که همه اصول و ارزش های انسانی را زیر پا گذاشته و غیرنظامیانی که تحت سلطه این گروه قرار می گیرند به کمک نیاز دارند، زیرا دردسرهای زیادی متحمل می شوند.

در ادامه این یادداشت آمده است:گروه تروریستی داعش به همکاری و حمایت تعداد اندکی از ساکنان وابسته است و برخی این نظریه را که این گروه تروریستی را آمریکا به وجود آورده است، قبول دارند و برخی دیگر معتقدند مسئولیت این جنگ به عهده تندروها و تروریست های احمقی است که غرب توانسته است آنها را فریب دهد.

این روزنامه اتریشی همچنین نوشت :این گمان که این گروه تروریستی ساخته دست اسرائیل یا آمریکا بوده رایج تر است، چرا که تروریست های این گروه در دست آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند.

استاندارد در ادامه افزود: برخی معتقدند احتمالاتی وجود دارد که باعث شده است این گروه تروریستی به وجود بیاید تا اهدافی محقق شود که مهم ترین آنها این است که از یک طرف علل و بهانه ها برای بازگشت و تقویت حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه به قوت خود باقی بماند و از طرف دیگر سوریه و عراق هدف قرار بگیرند و ویران شوند و همچنین تنش های فرقه ای و اختلافات بین مسلمانان در منطقه تشدید و چه بسا برای تشکیل کشورهای جدید اقدام شود.
 

کد N652335

وبگردی