آفتاب

لیکود امروز رئیس جدید انتخاب می کند

لیکود امروز رئیس جدید انتخاب می کند

حزب حاکم رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه در انتخاباتی درون حزبی رئیس جدید خود را انتخاب می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، حزب لیکود امروز چهارشنبه برای انتخاب رهبر جدید انتخابات برگزار می کند. 

به احتمال زیاد بار دیگر «بنیامین نتانیاهو» رئیس فعلی این حزب و نخست وزیر رژیم صهیویستی، به عنوان رئیس حزب لیکو انتخب می شود. 

انتخابات امروز برای آمادگی این حزب و همچنین انتخاب افرادی که در انتخابات پارلمانی ماه مارس شرکت خواهند کرد برگزار می شود. 

این وضعیت در حالی است که یکی از نزدیک ترین متحدان نتانیاهو یعنی «آویگدور لیبرمن» وزر خارجه فعلی رژیم صهیونیستی، بار دیگر گرفتار پرونده فساد مالی شده است. 

بر همین اساس هنوز رژیم صهیونیستی با تبعات رسوایی فساد بزرگ که چهارشنبه گذشته از آن پرده برداشته شد، روبرو است و پلیس تا کنون 30 نفر را که به‌ نوعی با ماجرای فساد مرتبط بودند، دستگیر کرده است اما به نظر می‌رسد روند این بازداشت‌ ها ادامه خواهد یافت.

این رسوایی در بحبوبه انتخابات می‌ تواند سرنوشت‌ ساز باشد به‌ ویژه ادامه حیات سیاسی لیبرمن و حتی هویت نخست وزیر آینده را تحت تأثیر قرار دهد.

در این میان هرچند هنوز لیبرمن به‌عنوان محور تصمیم گیری حزب «اسرائیل بیتنا» بازداشت نشده، اما برای اسرائیلی‌ ها سخت است باور کنند وی پس از تسلط کامل بر حزب مزبور، از اقدامات خطرناکی که حتی رهبران این حزب نیز در خصوص آن مظنون هستند، بی‌خبر بود.

کد N652249

وبگردی